Atitudinea față de muncă, particularitățile relaționale și comunicative ale educatorului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1060 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 18:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.064.2 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013)
SM ISO690:2012
LOSÎI, Elena. Atitudinea față de muncă, particularitățile relaționale și comunicative ale educatorului . In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 1(42), pp. 54-62. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 1(42) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Atitudinea față de muncă, particularitățile relaționale și comunicative ale educatorului
CZU: 373.064.2

Pag. 54-62

Losîi Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 aprilie 2016


Rezumat

Organizarea adecvată a situaţiilor de învăţare în copilăria mică reprezintă o cerinţă evidentă. Este absolut necesar ca educatorul modern să posede competenţe de comunicare şi relaţionare, deoarece de acestea depinde modul în care interacţionează cu copilul şi contribuie la dezvoltarea armonioasă a personalităţii lui (a aspectelor cognitive, relaţionale, caracteriale, morale etc.). În acest scop ne-am propus să elucidăm atitudinea față de muncă, particularităţile comunicative și de relaționare ale personalului din grădiniţe. Am întreprins o cercetare în care am presupus că educatorii comunicativi sunt mai rezistenţi la conflicte, mai asertivi, mai flexibili în comunicare şi mai satisfăcuţi de munca lor spre deosebire de cei mai puţin comunicativi. În urma unui studiu realizat au fost elucidate aspectele date.

Organizing learning situation in early childhood is an obvious requirement. The interaction with children and children harmonious development (cognitive, relational, character, moral) dependents on teacher’s communicative and relational skills. We intend to investigate the peculiarities of communicative and relational skills of staff from kindergartens. In our research we established that the communicative teacher are more resistant in conflict situation, they are more assertive, more flexible and more satisfied with their work.

Cuvinte-cheie
educație preșcolară, comunicare didactică, competenţe de comunicare, competențe de relaționare, asertivitate,

atitudinea față de muncă, rezistență la conflict