Evaluarea eficienței metodei antrenamentului în circuit în perfecționarea stării funcționale a organismului elevilor de 10- 11 ani
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
885 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 20:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:796.015-053.2 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
Divertisment. Jocuri. Sport (1699)
SM ISO690:2012
MOROŞAN, Ion, MOROŞAN, Raisa, PÂNZARU, Anastasia, DELIPOVICI, Irina. Evaluarea eficienței metodei antrenamentului în circuit în perfecționarea stării funcționale a organismului elevilor de 10- 11 ani. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2015, nr. 24(4), pp. 86-94. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 24(4) / 2015 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Evaluarea eficienței metodei antrenamentului în circuit în perfecționarea stării funcționale a organismului elevilor de 10- 11 ani
CZU: 37.02:796.015-053.2

Pag. 86-94

Moroşan Ion, Moroşan Raisa, Pânzaru Anastasia, Delipovici Irina
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2016


Rezumat

În acest studiu științific s-au efectuat cercetări experimentale referitoare la evaluarea influenței biologice a lecțiilor de educație fizică organizate conform metodei antrenamentului în circuit în comparație cu metodele tradiționale. Sunt descrise metodologia de organizare a lecțiilor conform metodei antrenamentului în circuit, metodele științifice utilizate pentru evaluarea stării funcțională a sistemelor de organe. În cercetare au fost implicate patru loturi de elevi de 10-11 ani (băieți și fete). S-a efectuat cercetarea stării funcționale a organismului elevilor la începutul și la sfârșitul anului școlar, atât a celor din loturile experimentale, cât și a celor din loturile de control, care a inclus evaluarea stării funcționale a sistemelor cardiovascular, respirator, neuromuscular și determinarea capacității de efort fizic (PWC170). Indicii stării funcționale au fost evaluați în dinamică anuală, atât în grupele conjugate, cât și neconjugate. S-a stabilit că, la finele anului școlar, elevii din loturile experimentale au modificări semnificative în starea funcțională a sistemelor de organe, atât în raport cu starea inițială, cât și cu grupul de control, exprimate prin creșterea capacității de adaptare a organismului la efortul fizic, sporirea rezervelor funcționale ale inimii, îmbunătățirea capacității vitale a plămânilor și a duratei de reținere a respirației în faza inspirației, dar și o coordonare mai bună a funcțiilor sistemelor respirator și cardiovascular, creșterea labilității proceselor nervoase și a capacității de efort fizic (PWC 170).

In this scientific study they were conducted experimental research related to the evaluation of biological influence physical education lessons organized according to circuit training method compared to the traditional organized. The paper describes the methodology of organizing these lessons the method circuit training, and scientific methods used to assess functional status of the organ systems. Involved in the research were fourth grade students in the 10-11 years (boys and girls). There have been conducting investigations of functional condition of the body at the beginning and end of the school year, the experimental and control groups, which included assessing the functional status of the cardiovascular, respiratory, neuromuscular and determination of physical capacity (PWC170). Indices of functional status were assessed in yearly dynamics, both conjugated and non-conjugated group. It was established that at the end of the school year, students in the experimental groups have significant changes in the functional state of the organ systems, both compared to the original state and the control group expressed by increasing their ability to adapt to exercise and reserves functional of the heart, improving vital capacity of the lungs and duration of retention of breath during inspiration and better coordination of functions respiratory and cardiovascular systems, increasing labiality of nervous processes and exercise capacity (PWC 170).

Cuvinte-cheie
elevi, stare funcțională,

metoda antrenamentului în circuit, capacitatea de efort fizic, capacitate vitală a plămânilor, indicele Robinson, Tapping - test