Problematica comunicării în pedagogia modernă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1504 112
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 17:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:37.013.2 (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (788)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3882)
SM ISO690:2012
GOREA, Svetlana, EŞANU, Daniela. Problematica comunicării în pedagogia modernă. In: Revistă de știinţe socioumane , 2015, nr. 3(31), pp. 72-83. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(31) / 2015 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Problematica comunicării în pedagogia modernă
CZU: 316.77:37.013.2

Pag. 72-83

Gorea Svetlana, Eşanu Daniela
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 11 aprilie 2016


Rezumat

Communication is not just the simple transmission of information or information flows, but also a continuous search of a dialogist and sharing the mood with him. Thus, communication is manifested not only in posture of interconnection intelligences, but also as an opportunity for genuine co-participation. In the context of today's education, it requires competent teachers for a quality education that demands effective permanent, accountability, efficiency, multidisciplinary complex, rights enforcement strategy and highlighting the value of human individual.

Cuvinte-cheie
communication, didactic communication, modern pedagogy, didactic competence,

linguistic communication, programmatic competence