Aspecte privind contribuția formelor de educație în dezvoltarea personalității
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1299 35
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-14 10:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018:159.923.2 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
Psihologie (3327)
SM ISO690:2012
VÂRTOSU, Veronica. Aspecte privind contribuția formelor de educație în dezvoltarea personalității. In: Revistă de știinţe socioumane , 2016, nr. 1(32), pp. 88-92. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(32) / 2016 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Aspecte privind contribuția formelor de educație în dezvoltarea personalității
CZU: 37.018:159.923.2

Pag. 88-92

Vârtosu Veronica
 
Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova
 
Disponibil în IBN: 8 aprilie 2016


Rezumat

Școala contemporaneității nu mai poate fi o școală a imitației, a conformismului, în condiţiile în care viitorul civilizaţiei se transformă într-o cursă ce trebuie câștigată de creativitate. După cum menționa M. Ionescu, elevul actual nu mai poate și nu este necesar să aibă o cultură enciclopedică, ci trebuie educat în sensul promovării savoir-ului, savoir-faire-ului, pentru a fi pregătit, în final, pentru „savoir-etre”. Din această perspectivă, ne-am propus să surprindem relațiile polivalente, interdependenţa şi coexistenţa formelor de educaţie ce asigură un context de formare-dezvoltare, perfecționare a personalităţii umane la nivel didactic şi extradidactic, depăşind limitele şi graniţele teoretice ale conceptelor analizate dintr-o perspectivă singulară.

Contemporary school can not be a school of imitation, conformism, while the future of civilization turns into a race to be won by creativity. As mentioned M.I onescu, current student can not and does not need to have an encyclopedic culture, but also need to be educated in order to promote community savoir, savoir-faire to be in the final final prepared for „Savoir-etre”. From this perspective we intend to capture relations polyvalent interdependence and co-existence of forms of education, which ensures a training and development, improvement of personality, level teaching and extra- exceed the limits and boundaries of theoretical concepts explored from -a single perspective.

Cuvinte-cheie
educaţie, educaţie formală, educaţie nonformală