Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
754 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 23:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.135.1'373.7:070 (1) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456) |
Ziare. Presă. Jurnalism (561) |
SM ISO690:2012 MOLEA, Viorica. Revalorificarea tezaurului frazeologic în textul publicistic actual. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2015, nr. 10(90), pp. 32-38. ISSN 1811-2668. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice) | ||||||
Numărul 10(90) / 2015 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.135.1'373.7:070 | ||||||
Pag. 32-38 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul reprezintă o abordare pragmastilistică a utilizării expresiilor frazeologice în textul jurnalistic de opinie, în care prezenţa acestora serveşte la nuanţarea unor idei, atitudini, percepţii ale proceselor politice, sociale, economice, culturale din ţară. Relevând multiple aspecte de definire şi delimitare ale frazeologismelor, precum şi rolul lor în comunicarea mediatică, dezvăluim pregnanţa, efectele pragmatice obţinute prin transfigurarea, renovarea, adesea spectaculoasă, a acestora în diverse contexte. Utilizarea metaforelor oralităţii ţinteşte spre atragerea unui public numeros şi sensibil la modulaţiile unor structuri neordinare, la grotescul variaţiilor de limbaj. Totodată, inserţia inspiratelor creaţiuni verbale intensifică notele rebele de ironie şi satiră, activate în pana publiciştilor, privind lucruri dizgraţioase, repugnante din societate. |
||||||
Cuvinte-cheie frazeologisme, transfigurare, metafore, ludic, funcţii pragmatice, satiră. |
||||||
|