Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
851 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 12:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[316.62+33]:324(478) (1) |
Psihologie socială (960) |
Economie. Științe economice (9355) |
Alegeri. Plebicist. Referendum. Campanie electorală. Corupție electorală. Vicierea alegerilor. Rezultatele alegerilor (119) |
SM ISO690:2012 CALCHEI, Gheorghe. Factorul economic al comportamentului electoral. In: Analele Institutului Naţional de Cercetări Economice, 2015, nr. 2, pp. 81-85. ISSN 1857-3630. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Analele Institutului Naţional de Cercetări Economice | ||||||
Numărul 2 / 2015 / ISSN 1857-3630 /ISSNe 1857-3630 | ||||||
|
||||||
CZU: [316.62+33]:324(478) | ||||||
JEL: I30; I31; I39. | ||||||
Pag. 81-85 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Scrutinele organizate pentru formarea administraţiei publice centrale şi locale generează un anumit tip de comportament electoral, care este influenţat de diferiţi factori: sociali, economici, demografici, etnici etc. Identificarea factorului economic este un subiect de deosebită actualitate, semnificaţia căruia este nu numai de ordin aplicativ, deoarece urmăreşte obiective concrete, dar cuprinde şi valenţe teoretice prin interpretarea noţiunilor de bază şi elaborarea unor concluzii ale cercetării. Acţiunea acestui factor contribuie la desfăşurarea scrutinelor electorale, începând cu ieşirea la urne şi terminând cu totalurile finale ale alegerilor. Cercetarea a avut drept scop investigarea gradului de influenţă a factorului economic asupra comportamentului electoral. Baza metodologică a cercetării este constituită din concepţiile sociologilor contemporani şi a celor clasici. Au fost utilizate metode: analiza documentelor oficiale, ancheta bazată pe chestionar, interviul şi observaţia sociologică. În text se analizează noţiunea comportament electoral, apoi componenţa factorului economic şi reflectarea principiilor acţiunii factorului economic al comportamentului electoral în sociologia occidentală, se examinează influenţa situaţiei economice asupra orientărilor alegătorilor şi a rezultatelor finale ale scrutinelor, impactul nivelului de trai al oamenilor asupra acţiunilor electorale, se fac unele concluzii şi recomandări care rezultă din analiza informaţiei empirice. |
||||||
Cuvinte-cheie comportament electoral, bunăstare materială, sărăcie, factor economic, absenteism electoral. |
||||||
|