Cercetarea nivelului dezvoltării intelectuale a elevilor din clasele primare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
847 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-07 19:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.037(478) (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
GHEŢIU, Adelina, DEMCENCO, Petru. Cercetarea nivelului dezvoltării intelectuale a elevilor din clasele primare. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2015, nr. 23(3), pp. 70-85. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 23(3) / 2015 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Cercetarea nivelului dezvoltării intelectuale a elevilor din clasele primare
CZU: 373.3.037(478)

Pag. 70-85

Gheţiu Adelina, Demcenco Petru
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 februarie 2016


Rezumat

n articol este prezentată informația științifică referitoare la cercetarea stării intelectuale conform capacităților cognitive principale ale elevilor din clasele primare în baza exemplului instituțiilor de învățămînt din localitățile rurale ale raionului Ialoveni, Republica Moldova. Pentru prima dată, pe cale experimentală sunt fundamentate testele cognitive pentru evaluarea stării predominante a «atenției», «percepției», «memoriei», «gîndirii», «imaginației», de asemenea, este justificată metodologia de evaluare a acestora. Testele cognitive, argumentate pe cale experimentală, au fost studiate cu contingentul de elevi ai claselor primare din instituțiile de învățămînt ale localităților rurale din raionul menționat mai sus, iar în baza rezultatelor a fost determinat nivelul real al dezvoltării capacităților cognitive ale copiilor la etapa actuală. Studiul în masă al acestui fenomen ne-a permis, de asemenea să fundamentăm pe cale experimentală criteriile (normativele) reușitei inițiale a copiilor la testarea capacităților lor cognitive în clasele primare din instituțiile de învățămînt ale localităților rurale din raionul Ialoveni, Republica Moldova.

This article comprises scientific information regarding the research of the intellectual state depending on the main cognitive skills of students from primary classes, on the basis of the pattern of educational institutions from rural areas of Ialoveni district, Republic of Moldova. The cognitive tests for the assessment of the predominant state of «attention», «perception», «memory», «thinking», «imagination» are for the first time experimentally substantiated, their assessment methodology being duly justified. Experimentally substantiated cognitive tests have been conducted on students of primary classes from educational institutions from rural areas of the above-mentioned district, and on the basis of the obtained results had been determined the actual real development level of children’s cognitive skills. The mass study of this phenomenon allowed us also to experimentally substantiate the criteria (standards) of the initial children’s academic progress at the testing of their cognitive skills in primary classes, from educational institutions from rural areas of Ialoveni district, Republic of Moldova.

Cuvinte-cheie
informație științifică, capacități cognitive,

stare intelectuală, elevi ai claselor primare din instituțiile de învățămînt ale localităților rurale din raionul Ialoveni, teste cognitive: «atenție», «percepție», «memorie», «gîndire», «imaginație», criteriile reușitei inițiale, metode analiticomatematice.