Noile tehnologii media şi invaţamântul jurnalistic. Cum sa faci faţă provocării?
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
721 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 19:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.02:070.19 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
Ziare. Presă. Jurnalism (561)
SM ISO690:2012
ENACHI, Valentina. Noile tehnologii media şi invaţamântul jurnalistic. Cum sa faci faţă provocării? In: Vector European, 2014, nr. Suplim, pp. 144-147. ISSN 2345-1106.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul Suplim / 2014 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Noile tehnologii media şi invaţamântul jurnalistic. Cum sa faci faţă provocării?
CZU: 378.02:070.19

Pag. 144-147

Enachi Valentina
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 februarie 2016


Rezumat

Apariţia internetului şi altor tehnologii media au schimbat procesul de creare a produselor de informare: audio, video, text, imagini, grafice. S-a schimbat şi modelul de comunicare în societate. Profesia de jurnalist a suferit bineînţeles transformări sub presiunea reţelelor de socializare , a blogosferei şi comunicării digitale . Jurnaliştii devin producători multimedia, regizori şi translatori ai realităţii. Procesele sociale şi tehnologice au generat idei noi referitoare la meseria jurnalistului , care devine un nucleu al spaţiului multimedia. Curricula nouă trebuie să includă obiecte, ce vor facilita adaptarea la noile realităţi tehnologice. Este necesar de a utiliza şi forme de activităţi educaţionale noi: crearea platformelor media comunine, campusurilor universiatare, concursurilor interuniversitare. Căutarea noilor metode de pregătire a jurnaliştilor în noile condiţii este o prioritate a facultăţilor din domeniul respectiv.

The apparition of internet and other media technologies have generated new opportunities for the dissemination of the information products: audio, video, text, image, graphic. The model of communication in the society has also changed. The profession of journalist has, of course, suffered transformations under the pressure of social networks, blogosphere and digital community. The journalists become multimedia producers, directors and translators of the reality. The social and technological processes have generated new ideas regarding the job of the journalist, which becomes a nucleon of the multimedia space. The new curricula have to include subjects which would facilitate the adaptation to the new technological realities. It is necessary to utilize as well new forms of educational activities: the creation of common media platforms, university campuses, interuniversity contests.

Cuvinte-cheie
Internet, platforme digitale,

ştire multimedia, curricula universitară, didactica jurnalistică,

redacţie convergentă