Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
721 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-25 19:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.02:070.19 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563) |
Ziare. Presă. Jurnalism (561) |
SM ISO690:2012 ENACHI, Valentina. Noile tehnologii media şi invaţamântul jurnalistic. Cum sa faci faţă provocării? In: Vector European, 2014, nr. Suplim, pp. 144-147. ISSN 2345-1106. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul Suplim / 2014 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
CZU: 378.02:070.19 | ||||||
Pag. 144-147 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Apariţia internetului şi altor tehnologii media au schimbat procesul de creare a produselor de informare: audio, video, text, imagini, grafice. S-a schimbat şi modelul de comunicare în societate. Profesia de jurnalist a suferit bineînţeles transformări sub presiunea reţelelor de socializare , a blogosferei şi comunicării digitale . Jurnaliştii devin producători multimedia, regizori şi translatori ai realităţii. Procesele sociale şi tehnologice au generat idei noi referitoare la meseria jurnalistului , care devine un nucleu al spaţiului multimedia. Curricula nouă trebuie să includă obiecte, ce vor facilita adaptarea la noile realităţi tehnologice. Este necesar de a utiliza şi forme de activităţi educaţionale noi: crearea platformelor media comunine, campusurilor universiatare, concursurilor interuniversitare. Căutarea noilor metode de pregătire a jurnaliştilor în noile condiţii este o prioritate a facultăţilor din domeniul respectiv. |
||||||
Cuvinte-cheie Internet, platforme digitale, ştire multimedia, curricula universitară, didactica jurnalistică, redacţie convergentă |
||||||
|