Aspecte teoretice privind conceptul de concurență comercială
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
991 44
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 22:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
346.545/546:339.137.2(478) (1)
Drept economic. Legea controlului guvernamental asupra economiei (295)
Probleme generale ale comerțului. Piața (811)
SM ISO690:2012
CASTRAVEȚ, Diana. Aspecte teoretice privind conceptul de concurență comercială. In: Revista Naţională de Drept, 2015, nr. 10(180), pp. 65-71. ISSN 1811-0770.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Naţională de Drept
Numărul 10(180) / 2015 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X

Aspecte teoretice privind conceptul de concurență comercială
CZU: 346.545/546:339.137.2(478)

Pag. 65-71

Castraveț Diana
 
Institutul de Cercetări Juridice şi Politice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2016


Rezumat

Concurența bazată pe principiul bunei-credințe și uzanțelor oneste reprezintă unul din pilonii fundamentali pentru asigurarea unei economii competitive în orice stat democratic. Prezentul demers științific se axează pe studiul conceptului de concurență comercială, or concurența este o componentă inerentă a laturii umane, pentru că ea are ca rezultat atingerea progresului, dezvoltarea relațiilor economice, autoperfecționarea, precum și obținerea profitului. Prin prezentarea și analiza succintă a noțiunii de concurență comercială, se realizează o diferențiere de noțiunea de concurență economică, menționându-se necesitatea desfășurării acesteia în limitele legii, cu respectarea uzanțelor și a procedeelor oneste de manifestare. În continuare, sunt examinate condițiile existenței concurenței, funcțiile, precum și reglementările legale în domeniu.

Competition based on good-faith principles and practices represents one of the fundamental pillars for ensuring a competitive economy in any democratic state. This scientific approach focuses on the study of the concept of commercial competition because competition is an inherent component of the human being, and has the aim to achieve progress, to develop the economic relations, self-improvement, and to obtain profit. The brief presentation and analysis of the concept of commercial competition permits to make a difference between it and the concept of economic competition. Also, it is mentioned that commercial competition must be realized in accordance with law. In continuation there are examined the conditions for existence of commercial competition, its functions and legal regulations.

Cuvinte-cheie
concurenţă, piaţă relevantă, Întreprindere, concurență loială,

concurență comercială, condițiile existenței concurenței comerciale.