Modalităţi de reacţionare a adolescenţilor în situaţii de stres
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1081 111
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 12:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942-053.6 (19)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
LOSÎI, Elena. Modalităţi de reacţionare a adolescenţilor în situaţii de stres. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2015, nr. 4(41), pp. 104-112. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 4(41) / 2015 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Modalităţi de reacţionare a adolescenţilor în situaţii de stres
CZU: 159.942-053.6

Pag. 104-112

Losîi Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 ianuarie 2016


Rezumat

Stresul este una dintre multiplele probleme cu care se confruntă societatea modernă. Deşi stresul nu este nici pe departe un fenomen nou, totuşi, acesta capătă tot mai mult caracter globalizat şi afectează atât toate ţările, cât şi familia şi societatea în general. Modificările sociale şi economice frecvente, schimbările frecvente din ultimii ani în domeniul învățământului, deseori neaşteptate şi profunde, solicită la maximum disponibilităţile organismului adolescentului pe linia adaptării. În acest articol am prezentat rezultatele unui studiu experimental realizat asupra 60 de adolescenţi, dintre care 30 îşi fac studiile la sat, iar alţi 30 de adolescenţi sunt elevi ai unui liceu din Chişinău. Acest studiu experimental a avut drept scop studierea modalităţilor de reacţionare a adolescenţilor în situaţii de stres. Astfel, a fost demonstrat experimental că inteligenţa emoţională, tipul de activitate comportamentală şi încrederea în sine a adolescenţilor influenţează asupra intensităţii şi modalităţii de reacţionare în situaţii de stres, existând anumite diferențe între adolescenții de la sat și oraș.

One of the most important problems of modern society is stress. Although stress is not a new phenomenon, it increases lately and affects not only the countries, but also the family and society. Economics and social changes, frequently, unexpected and deeply changes from education environment require adolescents’ adaptation. The article includes the result of the experimental research of 60 adolescents from different environment: urban and rural. The research aimed to explore the ways of reacting of adolescents in stress situation. We demonstrate that emotional intelligence, type of behaviour and self-confidence influences the intensity and ways to react in stress situation. Also the gender and environment difference were underlined

Cuvinte-cheie
stres, Inteligenţa emoţională, încredere în sine,

tip de activitate comportamentală