Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1081 111 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 12:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942-053.6 (19) |
Psihologie (3362) |
SM ISO690:2012 LOSÎI, Elena. Modalităţi de reacţionare a adolescenţilor în situaţii de stres. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2015, nr. 4(41), pp. 104-112. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 4(41) / 2015 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942-053.6 | ||||||
Pag. 104-112 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Stresul este una dintre multiplele probleme cu care se confruntă societatea modernă. Deşi stresul nu este nici pe departe un fenomen nou, totuşi, acesta capătă tot mai mult caracter globalizat şi afectează atât toate ţările, cât şi familia şi societatea în general. Modificările sociale şi economice frecvente, schimbările frecvente din ultimii ani în domeniul învățământului, deseori neaşteptate şi profunde, solicită la maximum disponibilităţile organismului adolescentului pe linia adaptării. În acest articol am prezentat rezultatele unui studiu experimental realizat asupra 60 de adolescenţi, dintre care 30 îşi fac studiile la sat, iar alţi 30 de adolescenţi sunt elevi ai unui liceu din Chişinău. Acest studiu experimental a avut drept scop studierea modalităţilor de reacţionare a adolescenţilor în situaţii de stres. Astfel, a fost demonstrat experimental că inteligenţa emoţională, tipul de activitate comportamentală şi încrederea în sine a adolescenţilor influenţează asupra intensităţii şi modalităţii de reacţionare în situaţii de stres, existând anumite diferențe între adolescenții de la sat și oraș. |
||||||
Cuvinte-cheie stres, Inteligenţa emoţională, încredere în sine, tip de activitate comportamentală |
||||||
|