Problematizarea - metodologie eficienta de realizare a procesului educaţional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
802 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-30 18:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (458)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
SM ISO690:2012
BOTGROS, Ion, GORDIENCO, Angela. Problematizarea - metodologie eficienta de realizare a procesului educaţional. In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 4(48), pp. 20-24. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(48) / 2015 / ISSN 1811-5470

Problematizarea - metodologie eficienta de realizare a procesului educaţional
CZU: 37.013

Pag. 20-24

Botgros Ion, Gordienco Angela
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2016


Rezumat

În acest articol este analizată problematizarea ca metodologie constructivistă privind realizarea eficientă a activităţilor didactice în cadrul procesului educaţional. Sunt descrise principiile de bază ale didacticii contemporane axate pe teoriile învăţării cognitivistă şi constructivistă, importanţa psihologiei cognitive în cunoaşterea procesării informaţiei ştiinţifice de către elevi. De asemenea, sunt descrise cerinţele faţă de utilizarea acestei metodologii în practica educaţională la orele de fizică.

In this article problem solving is analyzed as a constructive methodology about the efficient pedagogical activities accomplishment in teaching process. Fundamental principles of the modern pedagogy based on cognitive and constructive theories of learning are described, the importance of cognitive psychology for knowing the scientific processing of the information by the students is emphasized. Moreover the requirements towards the practical usage of this methodology at the lessons of physics are described.

Cuvinte-cheie
problematizare, cognitivist, constructivist, principii didactice, problemă, întrebare-problemă, competenţă.,

situaţie problemă, situaţie semnificativă