Afectivitatea gramaticală în valorificarea didactică a prepoziţiei ca factor de formare a vorbitorului cult
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1021 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-06 22:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.026:811.135.1'367.63 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1199)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455)
SM ISO690:2012
CALLO, Tatiana. Afectivitatea gramaticală în valorificarea didactică a prepoziţiei ca factor de formare a vorbitorului cult. In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 4(48), pp. 3-8. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(48) / 2015 / ISSN 1811-5470

Afectivitatea gramaticală în valorificarea didactică a prepoziţiei ca factor de formare a vorbitorului cult
CZU: 37.026:811.135.1'367.63

Pag. 3-8

Callo Tatiana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2016


Rezumat

Articolul abordează problematica afectivităţii în lumea complexă a gramaticii, axată, în special, pe re/înnoirea interioară a elevului în procesul educaţiei lingvistice, fapt ce reclamă revizuirea atitudinii faţă de vorbirea sa proprie şi a celor din jur. Formarea vorbitorului cult, ca o precompetenţă lingvistică a elevului, prin valorificarea trăirii afective, devine un indicator de pertinenţă al conţinutului de gramatică în şcoală. Sunt ilustrate unele aspecte ce pot contribui la valorificarea afectivă a prepoziţiei în şcoală.

The article addresses the issue of affection in the complex world of grammar, focusing, in particular, on interior re / renewal of the student in the process of linguistic education, the fact that demands the revision of attitude towards his own and others’ speech. The training of a cultivated speaker, as a linguistic pre-competence of a student, by harnessing the emotional living, becomes an indicator of relevance of the grammar content in school. There are illustrated some aspects that may contribute to affective exploiting of the sentence in school

Cuvinte-cheie
atmosferă lingvistică cultă, precompetenţă lingvistică, „frica” de gramatică, afectivitate gramaticală, plăcere verbală, particularizare afectivă.