Abordări teoretice ale mentoratului din perspectiva dezvoltării profesionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1141 79
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-26 13:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (476)
Organizarea instruirii (523)
SM ISO690:2012
ANDRIŢCHI, Viorica, BALAN, Tatiana. Abordări teoretice ale mentoratului din perspectiva dezvoltării profesionale. In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 4(48), pp. 62-67. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(48) / 2015 / ISSN 1811-5470

Abordări teoretice ale mentoratului din perspectiva dezvoltării profesionale
CZU: 37.091

Pag. 62-67

Andriţchi Viorica1, Balan Tatiana12
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Colegiul de Muzică „Ştefan Neaga“
 
Proiect:
Genotipuri performante de porumb alimentar, depistate in conditiile cultivarii in sistemul de agricultura ecologica
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2016


Rezumat

În acest articol s-a realizat o sinteză elementelor definitorii ale mentoratului, ca activitate de dezvoltare personală şi profesională. Astfel, sunt date caracteristicile conceptelor ce determină dezvoltarea personalităţii: coaching-ul şi mentoratul, precum şi unele aspecte comparative ale acestora. Sunt analizate clasificările tipurilor de mentorat, modele, specificul activităţii de mentorat, precum şi prototipul mentorului.

In this article the author realizes the synthesis of defining elements of the mentoring, as an activity of personal and professional development. So, the author gives the characteristic of the concepts which define the personality’s development: coaching and mentoring, as well as the some comparative aspects of them. Also, in the text have been analyzed the classification of mentoring types, models, the specific of mentoring activity, as well as the prototype of the mentoring.

Cuvinte-cheie
activităţi de mentorat, tipuri de mentorat,

coaching,

clasificări ale mentoratului, cybermentorat.