Impactul mass-media asupra formării personalităţii elevului de vârstă şcolară mică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1904 478
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 22:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.774:373.3-057.874 (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (788)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2002)
SM ISO690:2012
ŞPAC, Silvia. Impactul mass-media asupra formării personalităţii elevului de vârstă şcolară mică. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 9(89), pp. 216-225. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(89) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Impactul mass-media asupra formării personalităţii elevului de vârstă şcolară mică
CZU: 316.774:373.3-057.874

Pag. 216-225

Şpac Silvia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2015


Rezumat

În articol este analizat în detalii impactul mass-media asupra formării personalităţii elevului din treapta învăţământului primar. Studiul este realizat în baza observaţiilor proprii, a analizei literaturii de specialitate şi a rezultatelor obţinute de cercetătorii din domeniul pediatriei şi explorării mass-media din SUA. Cercetarea şi descrierea rezultatelor interiorizării informaţiilor mediatice de către şcolarul mic s-au soldat cu stabilirea acestei influenţe şi cu elaborarea schemei Impactul mass-media asupra personalităţii elevului de vârstă şcolară mică, care conţine: efectele pozitive; mecanismele şi consecinţele ce pot surveni în cazul explorării abuzive şi incorecte a mass-media în cadrul familial. Studiul poate servi drept ghid orientativ pentru familie şi cadrele didactice de valorificare a educaţiei pentru mass-media.

The article analyzes in detail the mass-media impact upon pupils personality formation from the step of primary education. The study is based on own observations analysis of specialized literature and the results obtained by researchers in the field of pediatrics and US media exploration. Research and description of the media internalizing information results by school age junior students, has led to establishment of the influence and development of Media impact scheme on the personality of the school age student’s, which contains: positive effects, mechanics and consequences which can occur in case of incorrect abusive and exploration of the media in the family. The study can serve as indicative guide forvalorization of mass-media education for family and teachers.

Cuvinte-cheie
mass-media, elevi de vârstă şcolară mică, familie, şcoală, valori, identificare,

educaţie pentru mass-media, impactul mass-media, non-valori, proiecţie transfer.