Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
738 34 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-15 16:46 |
SM ISO690:2012 PLOTNIC, Olesea. Factorii ce influenţează o practică comercială „corectă” în raporturile de consum. In: Revista Naţională de Drept, 2013, nr. 12(158), pp. 41-43. ISSN 1811-0770. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Naţională de Drept | |||||
Numărul 12(158) / 2013 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X | |||||
|
|||||
Pag. 41-43 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Până nu demult, legislaţia Republicii Moldova în domeniul practicilor comerciale incorecte se afla la o etapă de formare şi elaborare şi unii doctrinari autohtoni afirmau că principalul izvor în materia practicilor comerciale incorecte era Codul civil, din care, pe cale de interpretare, judecătorii urmau să deducă toate soluţiile la examinarea litigiilor de consum. La momentul actual, şi anume din 2011, acest fapt a fost reclamat, prin reglementarea specifică a practicilor comerciale incorecte în trei articole ale Legii privind protecţia consumatorilor nr.105-XV din 13.03.2003. Astfel, conform art.1 se dă noţiunea de „practică comercială” ca fiind „orice acţiune, omisiune, comportament, declaraţie sau comunicare comercială, inclusiv publicitate şi comercializare, efectuate de un comerciant în strânsă legătură cu promovarea, vânzarea sau furnizarea unui produs consumatorilor”, iar în contextul art.13, 14, 15 cele incorecte fiind interzise în baza unei evaluări şi unei liste neexhaustive. |
|||||
Cuvinte-cheie consumator, practică comercială, factori de influenţă, concurenţă, tribunal, litigii de consum. |
|||||
|