Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
746 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-04 23:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.46:7.036 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884) |
Perioade și faze artistice. Școli, stiluri, influențe (59) |
SM ISO690:2012 CLAPATIUC, Alexandra. Studiul artei expresioniste în context curricular
. In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 3(47), pp. 17-20. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3(47) / 2015 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016.46:7.036 | ||||||
Pag. 17-20 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul se referă la apariţia curentului expresionist în arta românească. În articol sunt caracterizaţi cei mai importanţi artişti români care au adoptat principiile expresioniste şi le-au folosit în creaţia lor. Aceşti artişti sunt: N. Tonitza, A. Mărculescu, N. Cristea, A. Jiguidi, Lascăr Vorel, I. Ţuculescu etc., care şi-au pronunţat atitudinea în diverse aspecte ale artei şi vieţii sociale. Astfel, naşterea expresionismului în arta românească provine din motivaţia socială şi problemele filosofice, care au apărut în urma acestora; ceea ce a dat un impuls expresionismului românesc. |
||||||
Cuvinte-cheie artă, expresionism, curent artistic, arta românească, secolul XX. |
||||||
|