Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
786 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-13 16:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.147:316.472.4 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563) |
Procese sociale. Dinamică socială (577) |
SM ISO690:2012 PUZUR, Elena. Modalităţi de antrenare şi formare a capacităţilor adaptive la studenţi
. In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 3(47), pp. 58-61. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3(47) / 2015 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.147:316.472.4 | ||||||
Pag. 58-61 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Procesul de adaptare psihosocială deseori este însoţit de tensiuni psiholo¬gice, cauzat de probleme ce ţin de relaţii interpersonale din situaţii sociale noi. Studiile de specialitate au determinat că majoritatea studenţilor care întâmpină dificultăţi în procesul de adaptare psihosocială, transferă atitudinea negativă faţă de situaţia socială din mediul universitar asupra activităţii profesionale alese sau, în unele situaţii studenţii pot manifesta demotivare profesională [4]. Astfel, studentul fiind implicat într-o situaţie socială nouă, se confruntă cu un şir de probleme, pentru care nu are soluţii determinate la moment. Conţinutul problemelor este determinat de următoarele contradicţii: 1) între natura pasivă a procesului de adaptare psihosocială la noile condiţii sociale, tendinţa de a evita conflictul şi tendinţa de a dezvolta personalitatea studentului în di¬recţia autorealizării; 2) între condiţiile şi formele de organizare a activităţii de învăţare în şcoală, a organizării timpului extracurricular şi noile cerinţe ale sistemului universi¬tar, axat pe autonomie, activităţi în echipă, iniţiativă şi responsabilitate; 3) între dorinţa de a fi un adult şi incapacitatea de a rezolva de unul singur probleme, de a fi responsabil de acţiunile sale; 4) între reprezentările inadecvate, incorecte despre viitoarea profesie şi activitate profesională, viaţa de student şi realitatea obiectivă. Pentru a asigura procesul de adaptare psihosocială a studentului, am determinat unele condiţii de eficientizare a procesului de adaptare, axate pe particularităţile individuale de dez¬voltare a personalităţii studentului. Acestea ţin de: cunoaşterea metodologiei procesului de adaptare psihosocială a studentului anului I de studiu, organizarea condiţiilor privind consilie¬rea psihologică a studenţilor anului I de studiu, de implementarea terapiilor psihorecuperatorii pentru studenţii anului I de studiu (activităţi de profilaxie, şedinţe de training ş.a.) |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare, comunicare, student., condiţii sociale, relaţii inetrpersonale |
||||||
|