Modalităţi de antrenare şi formare a capacităţilor adaptive la studenţi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
786 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 16:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147:316.472.4 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
Procese sociale. Dinamică socială (577)
SM ISO690:2012
PUZUR, Elena. Modalităţi de antrenare şi formare a capacităţilor adaptive la studenţi . In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 3(47), pp. 58-61. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(47) / 2015 / ISSN 1811-5470

Modalităţi de antrenare şi formare a capacităţilor adaptive la studenţi
CZU: 378.147:316.472.4

Pag. 58-61

Puzur Elena
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 19 noiembrie 2015


Rezumat

Procesul de adaptare psihosocială deseori este însoţit de tensiuni psiholo¬gice, cauzat de probleme ce ţin de relaţii interpersonale din situaţii sociale noi. Studiile de specialitate au determinat că majoritatea studenţilor care întâmpină dificultăţi în procesul de adaptare psihosocială, transferă atitudinea negativă faţă de situaţia socială din mediul universitar asupra activităţii profesionale alese sau, în unele situaţii studenţii pot manifesta demotivare profesională [4]. Astfel, studentul fiind implicat într-o situaţie socială nouă, se confruntă cu un şir de probleme, pentru care nu are soluţii determinate la moment. Conţinutul problemelor este determinat de următoarele contradicţii: 1) între natura pasivă a procesului de adaptare psihosocială la noile condiţii sociale, tendinţa de a evita conflictul şi tendinţa de a dezvolta personalitatea studentului în di¬recţia autorealizării; 2) între condiţiile şi formele de organizare a activităţii de învăţare în şcoală, a organizării timpului extracurricular şi noile cerinţe ale sistemului universi¬tar, axat pe autonomie, activităţi în echipă, iniţiativă şi responsabilitate; 3) între dorinţa de a fi un adult şi incapacitatea de a rezolva de unul singur probleme, de a fi responsabil de acţiunile sale; 4) între reprezentările inadecvate, incorecte despre viitoarea profesie şi activitate profesională, viaţa de student şi realitatea obiectivă. Pentru a asigura procesul de adaptare psihosocială a studentului, am determinat unele condiţii de eficientizare a procesului de adaptare, axate pe particularităţile individuale de dez¬voltare a personalităţii studentului. Acestea ţin de: cunoaşterea metodologiei procesului de adaptare psihosocială a studentului anului I de studiu, organizarea condiţiilor privind consilie¬rea psihologică a studenţilor anului I de studiu, de implementarea terapiilor psihorecuperatorii pentru studenţii anului I de studiu (activităţi de profilaxie, şedinţe de training ş.a.)

Psychosocial adaptation process is often accompanied by psychological stress caused by problems related to interpersonal relationships in new social situations. The content of the issues with which the student is facing is determined by the following contradictions: 1) between the passive nature of the process of psychosocial adaptation to new social conditions, the tendency to avoid conflict and the tendency to develop student’s personality in the direction of self-realization; 2) between the circumstances and ways of organizing learning in school activities, of extracurricular organization time and new requirements of the university system, focused on autonomy, teamwork, initiative and responsibility; 3) between the desire to be an adult and inability to solve problems alone, of being responsible for his actions; 4) between the representations inadequate, incorrect about future profession and professional occupation, and the objective reality of student life. To ensure student psychosocial adaptation process, we determined some conditions to streamline the process of adaptation, depending on individual student’s individual personality development. These related to: knowing the methodology of the psychosocial adaptation process of the First year student, organizing facilities regarding psychological counseling of First year students, implementing rehabilitating therapies for First year students (prevention activities, training sessions, etc.).

Cuvinte-cheie
adaptare, comunicare, student.,

condiţii sociale, relaţii inetrpersonale