Rolul standardului ISO 9001:2008 şi al diagramei PDCA în sistemul de management al instituţiei academice de profil
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
899 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-27 11:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1:796(478) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533)
Divertisment. Jocuri. Sport (1674)
SM ISO690:2012
BUDEVICI-PUIU, Anatolie, BUDEVICI-PUIU, Liliana. Rolul standardului ISO 9001:2008 şi al diagramei PDCA în sistemul de management al instituţiei academice de profil. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2015, nr. 21(1), pp. 98-103. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 21(1) / 2015 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Rolul standardului ISO 9001:2008 şi al diagramei PDCA în sistemul de management al instituţiei academice de profil
CZU: 378.1:796(478)

Pag. 98-103

Budevici-Puiu Anatolie, Budevici-Puiu Liliana
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
Disponibil în IBN: 18 noiembrie 2015


Rezumat

Serviciile educaţionale vor exista întotdeauna, dar, se vor „vinde” în funcţie de calitate. Calitatea vieţii noastre depinde de calitatea produselor şi serviciilor. Standardele se referă la cerinţele minime pentru calitatea produselor şi serviciilor, astfel că prin ele se poate garanta calitatea minimă. Important este ca instituţia academica de profil să raporteze în permanenţă calitatea totală (proiectată, realizată, verificată, reclamată) la standard (referenţiale) pentru a stabili atât strategia de îmbunătăţire (atingerea performanţei şi satisfacţia clientului), cât şi strategia îmbunătăţirii continue (depăşirea concurenţei şi a aşteptărilor clienţilor).

Educational services will always exist, but will be "sold" depending on their quality. Quality of life depends on the quality of products and services. The standards refer to the minimum requirements for quality of products and services,thus they can guarantee the minimum quality. It is important that the profile academic institution report, permanently, total quality (designed, developed, tested, advertised) to standard (referential) to establish the strategy for improvement (achieving performance and customer satisfaction) and continuous improvement strategy (exceeding competition and customer expectations).

Cuvinte-cheie
calitate, cerinţe.,

Standard ISO 9001:2008 sistem de management a calităţii, diagrama PDCA, instituţie academică de profil