Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
885 51 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-19 14:44 |
SM ISO690:2012 PLOTNIC, Olesea. Reglementarea juridică a practicii comerciale incorecte. In: Revista Naţională de Drept, 2014, nr. 1(159), pp. 28-34. ISSN 1811-0770. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Naţională de Drept | ||||||
Numărul 1(159) / 2014 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X | ||||||
|
||||||
Pag. 28-34 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Conform legislaţiei de consum, practicile comerciale neloiale sunt interzise. În general, o practică a unui profesionist este incorectă, dacă aceasta este contrar diligenţei profesionale, şi anume, dacă această practică nu este în concordantă cu practicile loiale în materie comercială, industrială, artizanală sau liberală, şi dacă această practică poate duce consumatorul mediu să ia o decizie care, în condiţii normale, nu ar fi luat-o fără această practică. Comportamentele care induc în eroare consumatorul cu privire la produs sunt o excelentă clasă de practici neloiale. Așadar, este ceea ce noi numim „practici comerciale înşelătoare”. De exemplu: publicitatea care induce în eroare consumatorii cu privire la preţul unui produs. Practicile insistente, violente sau care ameninţă consumatorul sunt, de asemenea, neloiale (practici comerciale agresive). De exemplu: a suna un consumator pentru a vinde un produs fără cerere din partea consumatorului... |
||||||
Cuvinte-cheie practică comercială, diligenţă profesională, consumator mediu, practică neloială sau agresivă. |
||||||
|