Reglementarea juridică a practicii comerciale incorecte
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
885 51
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 14:44
SM ISO690:2012
PLOTNIC, Olesea. Reglementarea juridică a practicii comerciale incorecte. In: Revista Naţională de Drept, 2014, nr. 1(159), pp. 28-34. ISSN 1811-0770.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Naţională de Drept
Numărul 1(159) / 2014 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X

Reglementarea juridică a practicii comerciale incorecte

Pag. 28-34

Plotnic Olesea
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 noiembrie 2015


Rezumat

Conform legislaţiei de consum, practicile comerciale neloiale sunt interzise. În general, o practică a unui profesionist este incorectă, dacă aceasta este contrar diligenţei profesionale, şi anume, dacă această practică nu este în concordantă cu practicile loiale în materie comercială, industrială, artizanală sau liberală, şi dacă această practică poate duce consumatorul mediu să ia o decizie care, în condiţii normale, nu ar fi luat-o fără această practică. Comportamentele care induc în eroare consumatorul cu privire la produs sunt o excelentă clasă de practici neloiale. Așadar, este ceea ce noi numim „practici comerciale înşelătoare”. De exemplu: publicitatea care induce în eroare consumatorii cu privire la preţul unui produs. Practicile insistente, violente sau care ameninţă consumatorul sunt, de asemenea, neloiale (practici comerciale agresive). De exemplu: a suna un consumator pentru a vinde un produs fără cerere din partea consumatorului...

Conformément à la législation consumériste, les pratiques commerciales déloyales sont interdites. En général: une pratique d’un professionnel est déloyale si elle est contraire à la diligence professionnelle, c’est-à-dire si la pratique ne correspond pas aux usages honnêtes en matière commerciale, industrielle, artisanale ou libérale, et si la pratique peut avoir pour conséquence que le consommateur moyen prend une décision qu’il n’aurait pas prise sans cette pratique. Les comportements qui trompent le consommateur sur le produit sont une catégorie par excellence des pratiques déloyales. C’est ce que l’on appelle «Pratiques commerciales trompeuses». Exemple: publicité qui trompe le consommateur sur le prix d’un produit. Les pratiques insistantes, menaçantes ou violentes vis-à-vis du consommateur sont également déloyales («Pratiques commerciales agressives»). Exemple: appeler un consommateur pour vendre un produit sans demande de la part du consommateur.

Cuvinte-cheie
practică comercială, diligenţă profesională, consumator mediu,

practică neloială sau agresivă.