Turismul internaţional – evoluţie in condiţiile de piaţă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2008 130
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 17:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.48(100) (16)
Turism (534)
SM ISO690:2012
GRIBINCEA, Alexandru, SAVA, Elena, BÎRCA, Iulita. Turismul internaţional – evoluţie in condiţiile de piaţă. In: Analele Institutului Naţional de Cercetări Economice, 2015, nr. 1, pp. 16-20. ISSN 1857-3630.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Institutului Naţional de Cercetări Economice
Numărul 1 / 2015 / ISSN 1857-3630 /ISSNe 1857-3630

Turismul internaţional – evoluţie in condiţiile de piaţă
CZU: 338.48(100)

Pag. 16-20

Gribincea Alexandru1, Sava Elena1, Bîrca Iulita2
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Institutul Naţional de Cercetări Economice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 3 noiembrie 2015


Rezumat

Turismul constituie o activitate economică importantă, avand consecinţe social-culturale, politice şi economice benefice, contribuie la crearea bunăstării, la soluţionarea problemei şomajului, reprezentand indicatorul economic prioritar care oferă o valoare adăugată impresionantă. In prezentul articol se constată că turismul mondial este unul dintre cele mai dinamice domenii de comerţ şi de prestare a serviciilor. Multe ţări occidentale dezvoltate, cum ar fi: Elveţia, Austria, Franţa, au realizat o mare parte din bunăstarea naţională graţie veniturilor provenite din turism. Dezvoltarea turismului internaţional a fost analizată in baza investigaţiei tendinţelor in condiţiile moderne. De asemenea, drept scop al studierii temei abordate a constituit cercetarea perspectivelor posibile ale dezvoltării turismului internaţional. Astfel, precum reiese din practica mondială, constatăm că sarcina de creare a imaginii favorabile a unei ţări, pentru a spori numărul de sosiri turistice, este, exclusiv, sarcina statului. Deci, cele mai multe dintre ţările europene cu resurse turistice tind să dezvolte turismul şi, in acest context, investesc sume enorme in promovarea propriilor ţări pe piaţa mondială

Tourism is an important economic activity, with consequences socio-cultural, political and economic, helping to create wealth, to solve the problem of unemployment and economic indicator representing a priority, offering an impressive added value. In this article it is noted that world tourism is one of the most dynamic areas of trade and service provision. Many Western developed countries, such as Switzerland, Austria, France, have made much of the national wealth thanks to income from tourism. The development of international tourism was analyzed under investigation trends in modern conditions. Also aim of studying the topic addressed was the possible perspectives of tourism development research internationally. Thus the task of creating a positive image of a country, to increase the number of tourist arrivals is exclusively the state, as shown in world practice. So most of the European countries tend to develop tourism tourist resources and in this context, investing heavily in promoting their countries on the world market..

Cuvinte-cheie
turism internaţional, globalizare, strategie, dezvoltare, servicii, comerţ piaţă