Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
811 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-08-02 00:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
377.1.014.3(478) (1) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273) |
SM ISO690:2012 MIDARI, Veronica. Învăţământul profesional tehnic din Republica Moldova bazat pe instituţionalizarea mecanismelor de interacţiune dintre sistemul educaţional şi economic . In: Economica, 2015, nr. 3(93), pp. 21-29. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | |||||||
Numărul 3(93) / 2015 / ISSN 1810-9136 | |||||||
|
|||||||
CZU: 377.1.014.3(478) | |||||||
JEL: I25 | |||||||
Pag. 21-29 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Învăţământul profesional tehnic constituie o prioritate pentru Republica Moldova. Scopul reformării învățământului profesional tehnic constă în asigurarea sinergiei dintre sistemul educaţional şi sistemul economic, astfel încât economia naţională să beneficieze de forţă de muncă de calitate. Modelul tradițional de formare profesional-tehnică este depășit. În acest context, este foarte relevantă experiența țărilor cu modele de organizare a învățământului profesional tehnic diferite de modelul tradițional și anume, modelul de învățământ dual, modelul întreprinderii în cadrul școlii, modelul bazat pe cererea agenților economici față de forța de muncă muncitorească, modelul instituționalizării mecanismelor de interacțiune dintre educație și economie. Pentru a revizui modelul autohton de formare profesional-tehnică este important de analizat particularitățile modelelor netradiționale. În paralel cu eficientizarea organizării sistemului de formare profesional-tehnică, este necesar de instituționalizat mecanisme proprii de interacțiune dintre educație și economie. Articolul prezintă o descriere a instituțiilor și modalităților de asigurare a dialogului dintre aceste două sisteme. |
|||||||
Cuvinte-cheie Învățământ profesional tehnic (ÎPT), Centrul Republican de Dezvoltare a Învățământului Profesional, Consiliul Coordonator Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional., învățământ dual, Comitete Sectoriale |
|||||||
|