Estimarea eficienței cheltuielilor cu educația terțiară în ţările UE
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
779 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 16:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
336.52:37(4) (1)
Cheltuieli publice. Cheltuieli de stat (136)
Educație (14220)
SM ISO690:2012
DRĂGOESCU, Raluca-Mariana, BUCERZAN (PRECUP), Ioana-Maria, BERE (SILIVESTRU), Ramona. Estimarea eficienței cheltuielilor cu educația terțiară în ţările UE. In: Economica, 2015, nr. 3(93), pp. 100-109. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(93) / 2015 / ISSN 1810-9136

Estimarea eficienței cheltuielilor cu educația terțiară în ţările UE
CZU: 336.52:37(4)
JEL: C15

Pag. 100-109

Drăgoescu Raluca-Mariana, Bucerzan (Precup) Ioana-Maria, Bere (Silivestru) Ramona
 
Academia de Studii Economice din Bucureşti
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 26 octombrie 2015


Rezumat

Calculul eficienței cheltuielilor cu educația este un subiect actual în cercetarea economică. În acest articol, ne propunem să estimăm eficiența relativă a cheltuielilor cu educația terțiară pentru țările membre UE, folosind, în acest scop, metoda DEA (Data Envelopment Analysis), care este o metodă nonparametrică provenită din programarea liniară. Drept variabile de intrare, am recurs la cheltuielile publice cu educația per student (nivel ISCED 5 și 6), exprimate în termeni PPS, iar ca output am utilizat numărul total al absolvenților la 1000 de persoane cu vârsta cuprinsă între 20 și 29 de ani. Rezultatele obținute denotă că frontiera de eficiență este formată din Bulgaria, România și Polonia, țări în care se înregistrează cele mai mici cheltuieli per student la nivelul UE

Determining the efficiency of public spending on education is a current topic in economic research. Hence, in this article we aim to estimate the relative efficiency of public spending on tertiary education within the EU member states. For this purpose we use the DEA method (Data Envelopment Analysis) which is a non-parametric method derived from linear programming. The input variable used is public spending on education per student (level ISCED 5 and 6) expressed in PPS (CHELT variable), and as output variable we considered the total number of graduates per 1000 persons age 20 to 29 years. The results show that Bulgaria, Romania and Poland represent the efficiency frontier, countries for which the lowest expenditures per student are recorded

Cuvinte-cheie
educație terțiară, cheltuieli publice, DEA