Formarea competenţelor de proiectare didactică prin prisma opiniilor profesorilor de educaţie fizică şi ale studenţilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
925 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 13:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:796 (29)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Divertisment. Jocuri. Sport (1700)
SM ISO690:2012
BRANIŞTE, Gheorghe. Formarea competenţelor de proiectare didactică prin prisma opiniilor profesorilor de educaţie fizică şi ale studenţilor. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2014, nr. 19(3), pp. 4-13. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 19(3) / 2014 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Formarea competenţelor de proiectare didactică prin prisma opiniilor profesorilor de educaţie fizică şi ale studenţilor
CZU: 37.02:796

Pag. 4-13

Branişte Gheorghe
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 octombrie 2015


Rezumat

În scopul aprecierii nivelului de formare a competenţelor de proiectare didactică, ca şi componentă de bază în pregătirea profesorului de educaţie fizică, şi al determinării factorilor care influenţează starea nivelului dat, am desfăşurat un sondaj sociopedagogic, ce s-a bazat pe chestionarea de opinie, realizată pe un eşantion de 257 profesori şi 363 studenţi de la şase centre universitare din Chişinău (Facultatea de Pedagogie a USEFS) şi de peste hotare (România): Iaşi, Suceava, Galaţi, Craiova, Timişoara. Potrivit rezultatelor generale ale chestionării, putem afirma că programele de studii la disciplinele de profil nu conţin potenţialul suficient pentru asigurarea procesului de formare a competenţelor necesare viitorilor profesori privind realizarea activităţii didactice şi de proiectare în cadrul disciplinei „Educaţia fizică şcolară”.

n the aim to determine the level of the didactic design skills, as a basis component of the professional training of teachers of physical education, as well in the scope to apreciate the factors that influence the status of the given level, a socio-pedagogical survey was conducted, which was based on questioning of opinions and carried out on a sample of 257 teachers and 363 students representing six university centres: Chisinau (Faculty of pedagogy of USEFS) and from abroad (Romania): Iasi, Suceava, Galati, Craiova, Timisoara. According to the general results of the questioning, we can affirm that curricula for the profile disciplines do not contain sufficient potential for ensuring skills training process required for future teachers in order to realise teaching and design activities within the discipline „Physical education at school".

Cuvinte-cheie
chestionar de opinie, proiectare didactică.,

competenţă, proces didactic, pregătire profesională