Teachers’ commitment as a precondition of student achievements
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
962 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-24 13:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14 (880)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2565)
SM ISO690:2012
GIL, Miri. Teachers’ commitment as a precondition of student achievements. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 9(79), pp. 145-150. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(79) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Teachers’ commitment as a precondition of student achievements
CZU: 378.14

Pag. 145-150

Gil Miri
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 7 septembrie 2015


Rezumat

In the context of implementation of new reforms and strategies in the education system researchers agree that students will achieve the best and most effective outcome when teachers work together, learn together, and suggest improvements and changes to ensure constant advancements in teaching. Teams have a central role in planning, coordinating and implementing innovative study methods suited to student requirements, and in turning schools into learning organizations. Organizational theories suggest that teams are essential for developing more productive organizations.

În contextul implementării noilor reforme şi strategii în sistemul de învăţământ cercetătorii consideră că elevii vor realiza cel mai bun şi cel mai eficient rezultat atunci când profesorii vor lucra împreună, vor învăţa împreună, şi sugerează îmbunătăţiri şi modificări pentru a asigura progrese constante în procesul de predare. Echipele au un rol central în planificarea, coordonarea şi punerea în aplicare a metodelor de învăţământ inovatoare, adaptate la cerinţele studenţilor, şi în transformarea şcolilor în organizaţii de învăţare. Teoriile organizaţionale sugerează că echipele sunt esenţiale pentrub dezvoltarea mai productivă a organizaţiilor.

Cuvinte-cheie
advancements in teaching, learn together, power and control relationships,

organizational commitment, empowerment, satisfaction, authority, accountability.