The primary language teaching in aspect of educational research
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
638 1
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.8:811 (38)
Educație (14201)
Limbi (3195)
SM ISO690:2012
. The primary language teaching in aspect of educational research. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 9(79), pp. 89-91. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(79) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

The primary language teaching in aspect of educational research
CZU: 372.8:811

Pag. 89-91

 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 4 septembrie 2015


Rezumat

It is proposed to discuss the theoretical ideas of how the foreign language works in the context of research activities. The paper considers that educational research may be one of the means to attain educational goals of secondary schools in the Republic of Moldova. It is argued that educational research corresponds on the content and technologically to the competence approach in the primary curriculum. Educational and academic (scientific) research is different. The elements of learning search are presented at different stages of the lesson. Value of educational research is to create conditions conducive to the integrity and effective learning activities of the early age student.

Este abordată problema privind învăţarea limbii străine prin instruirea investigaţională, aceasta fiind inclusă în tematica secolului cunoştinţelor. Se susţine că cercetarea pedagogică corespunde conţinutal şi tehnologic procesului de predare-învăţare bazat pe competenţe şi se arată diferenţa dintre cercetarea pedagogică şi cea din alte sfere ale ştiinţei. Elementele de învăţare şi cercetare sunt prezentate la diferite etape ale lecţiei. Valoarea cercetării rezidă în crearea unor condiţii menite să asigure unitatea activităţii didactice şi formarea caracterului integru al elevului.

Cuvinte-cheie
educational research, exploratory behavior, search activity, thinking, creativity, integrity.