Conceptualizarea optimizării/dezvoltării curriculumului educaţional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
888 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-26 13:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.011.33 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2005)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir. Conceptualizarea optimizării/dezvoltării curriculumului educaţional. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 9(79), pp. 3-9. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(79) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Conceptualizarea optimizării/dezvoltării curriculumului educaţional
CZU: 373.011.33

Pag. 3-9

Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 septembrie 2015


Rezumat

În articol este abordată problema privind optimizarea/dezvoltarea curriculumului educaţional şi sunt formulate următoarele prevederi conceptuale: • Optimizarea/dezvoltarea curriculumului face parte dintr-un demers mai larg – proiectarea şi implementarea curriculumului educaţional, realizând anumite funcţii specifice acestora. • Optimizarea/dezvoltarea curriculumului poate fi privită ca teorie, ca principiu şi ca modalitate de asigurare a calităţii documentelor curriculare, dar şi a procesului educaţional. • Optimizarea/dezvoltarea curriculumului reprezintă o condiţie determinantă în asigurarea calităţii curriculumului educaţional. În acelaşi timp, eficienţa procesului de optimizare/dezvoltare este determinată, la rândul său, de condiţii psihosociale, educaţionale, logistice. • Optimizarea/dezvoltarea curriculumului educaţional este un proces continuu determinat de nevoi şi tendinţele evoluţiei învăţământului pe plan internaţional şi cel naţional.

These articles put into discussion the issue of educational curriculum optimizing/developing and also there are presented the following conceptual stipulations: • Optimization/development of curriculum is part of a larger approach that comprises designing and implementing educational curriculum, realizing specific functions. • Optimization/development of curriculum can be regarded as a theory, as a principle and as a way of quality assurance of curriculum documents and educational process. • Optimization/curriculum development is a determining factor in ensuring quality of educational curriculum. At the same time, the efficiency of optimization/development process is determined by psychosocial, educational and logistics conditions. • Optimization/development of educational curriculum is a continuous process determined by the needs and trends of education progress at international and national level.

Cuvinte-cheie
pedagogie, ştiinţe ale educaţiei, activitate educaţională, optimizare, dezvoltare, proiectare,

curriculum,

conceptualizare.