Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1559 299 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-19 22:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018 (664) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
SM ISO690:2012 BLÂNDUL, Valentin Cosmin. Importanţa activităţilor extracurriculare în prevenirea şi corectarea abandonului şcolar. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 5(75), pp. 27-29. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(75) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018 | ||||||
Pag. 27-29 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
A fi profesor în societatea contemporană presupune asumarea unei responsabilităţi deosebit de mari. A fi profesor presupune transmiterea eficientă de informaţii din domeniul de specialitate al acestuia destinate elevilor săi. De asemenea, a fi profesor eficient presupune stabilirea unei relaţii pozitive cu elevii săi, construită pe încredere reciprocă, cooperare, empatie şi interes educaţional. Acest ultim aspect menţionat presupune acordarea de sprijin pentru problemele cu care se confruntă elevii în încercarea lor de a le rezolva cât mai eficient. În acest sens, pentru numeroşi elevi, abandonul şcolar poate reprezenta o foarte mare problemă, deoarece aceasta poate crea premisele eşecului educaţional şi în viaţă. Astfel, profesorii au un rol extrem de important în motivarea şi încurajarea elevilor în a rămâne în sistemul educaţiei formale, în acord cu particularităţile lor. În prezentul articol vom încerca să analizăm câteva aspecte referitoare la principalele modalităţi prin care profesorii îşi pot ajuta elevii să-şi depăşească dificultăţile legate de părăsirea timpurie a şcolii, respectiv să rămână în sistemul educaţional până la absolvirea cu diplomă a ciclului şcolar început. |
||||||
Cuvinte-cheie abandon şcolar, activități extracurriculare, educaţie non-formală. |
||||||
|