Audienţa TV şi tendinţe noi în sectorul mediatic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
800 42
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-18 18:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.774:621.397.13 (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (788)
Electrotehnică (1153)
SM ISO690:2012
MORARU, Diana. Audienţa TV şi tendinţe noi în sectorul mediatic. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2014, nr. 3(73), pp. 30-33. ISSN 1814-3199.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 3(73) / 2014 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Audienţa TV şi tendinţe noi în sectorul mediatic
CZU: 316.774:621.397.13

Pag. 30-33

Moraru Diana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 august 2015


Rezumat

Articolul vizează problematica dezvoltării sectorului audiovizual în Republica Moldova din perspectiva transformărilor înregistrate în funcţionarea sistemului mediatic. Sunt examinate schimbările intervenite în configuraţia audiovizualului şi impactul acestora asupra dinamicii de structurare a audienţei tv. O atenţie aparte este acordată elucidării particularităţilor tipologice ale posturilor de televiziune naţionale în contextul alinierii la standardele mediatice europene. Sunt evidenţiate trăsăturile definitorii ale televiziunilor gratuite şi posturilor de televiziune cu plată (cu abonament). Acestea din urmă se bucură de o creştere semnificativă a preferinţelor publicului şi denotă posibilităţi reale de personalizare a opţiunilor telespectatorilor. Fenomenul respectiv, se argumentează în articol, va evolua spre un cadru complex, cu un spectru mult mai amplu de programe TV oferite unei audienţe tot mai diversificate.

This article follows the topic of TV audience in the Republic of Moldova and the consequences of the television’s continuous evolving process. The author begins the inquiry by highlighting the changes of the television and its current influence on the public opinion. Further on the analysis focuses on the two main types of television subscriptions: free and pay-to-view. The situation in the Republic of Moldova concerning this matter is described by a continuous increase in preferences and thus an increased focus on customized pay-to-view subscriptions. With such a reality the TV subscriptions evolve into more complex ones, with a much broader spectrum of TV programs for a diverse audience. The author concludes with an analysis of the future development of TV programs and its audience.

Cuvinte-cheie
standarde europene în mass-media din Republica Moldova, programe TV, audienţă mass-media, televiziune cu plată.,

politici mediatice, servicii media audiovizuale