Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1786 63 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-27 11:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9.072-053.6 (1) |
Psihologie (3383) |
SM ISO690:2012 ROBU, Viorel. Anxietatea în situaţiile de testare în rândul adolescenţilor: date obţinute într-un lot de elevi de liceu. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2014, nr. 3-4, pp. 81-98. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 3-4 / 2014 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.9.072-053.6 | ||||||
Pag. 81-98 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În şcolile contemporane, testarea cunoştinţelor pe care elevii le au şi care trebuie să corespundă standardelor referitoare la achiziţiile aşteptate pentru diferite etape ale traseului educaţional a devenit o practică comună. Totuşi, această practică poate induce anxietate atât în rândul elevilor, cât şi al părinţilor. Prezentul articol se preocupă de evidenţierea unor dimensiuni psihologice ale fenomenului anxietăţii care
se manifestă în situaţiile de testare specifi ce mediului şcolar. De asemenea, lucrarea prezintă măsuri pe care elevii care se afl ă în risc, profesorii, părinţii şi psihologii şcolari le pot adopta pentru a reduce şi/sau preveni anxietatea în situaţii de testare
şi la examene. |
||||||
Cuvinte-cheie anxietate în situaţii de testare, prevalenţa, aspiraţii ale elevilor cu privire la performanţele şcolare, adolescenţi |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Robu, V.</creatorName> <affiliation>Universitatea „Petre Andrei”, Iaşi , România</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Anxietatea în situaţiile de testare în rândul adolescenţilor: date obţinute într-un lot de elevi de liceu</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2014</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2502</relatedIdentifier> <subjects> <subject>anxietate în situaţii de testare</subject> <subject>prevalenţa</subject> <subject>aspiraţii ale elevilor cu privire la performanţele şcolare</subject> <subject>adolescenţi</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>159.9.072-053.6</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2014-12-01</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>În şcolile contemporane, testarea cunoştinţelor pe care elevii le au şi care trebuie să corespundă standardelor referitoare la achiziţiile aşteptate pentru diferite etape ale traseului educaţional a devenit o practică comună. Totuşi, această practică poate induce anxietate atât în rândul elevilor, cât şi al părinţilor. Prezentul articol se preocupă de evidenţierea unor dimensiuni psihologice ale fenomenului anxietăţii care se manifestă în situaţiile de testare specifi ce mediului şcolar. De asemenea, lucrarea prezintă măsuri pe care elevii care se afl ă în risc, profesorii, părinţii şi psihologii şcolari le pot adopta pentru a reduce şi/sau preveni anxietatea în situaţii de testare şi la examene.</description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>In contemporary schools, testing knowledge that students have and that should match the expected achievement standards for different stages of educational route has become a common practice. However, this practice may induce anxiety among both students and parents. This article is concerned with highlighting the psychological dimensions of test anxiety which is related to school environment. Also, the paper presents measures that at-risk students, teachers, parents and school psychologists can take to reduce and/or prevent test anxiety.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>