Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
999 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 18:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.263.037 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Constantin. Sugestii metodologice privind rezolvarea testului de evaluare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 99-103. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.263.037 | ||||||
Pag. 99-103 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată problema evaluării succesului şcolar prin intermediul testului. Se insistă asupra mai multor
erori care, de regulă, sunt comise de elevi în rezolvarea următoarelor tipuri de itemi: identificarea şi comentarea unui motiv
literar atestat în operă; descifrarea/ comentarea semnificaţiei titlului în raport cu mesajul global al operei; interpretarea
unei figuri de stil şi raportarea ei la altă figură de stil dintr-un al doilea text; comentarea mesajului global al operei prin
raportarea lui la o afirmaţie anume; raportarea operei la un gen şi la o specie literară; comentarea rolului diferitelor părţi
de vorbire; caracterizarea unui personaj literar. Totodată, sunt propuse mai multe sugestii cu privire la modul de rezolvare
a itemilor în cauză în vederea lichidării lacunelor. |
||||||
Cuvinte-cheie test, item, evaluare, greşeli, modalităţi, operă literară, figură de stil, personaj, mesaj, motiv literar, receptare. |
||||||
|