Sugestii metodologice privind rezolvarea testului de evaluare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
999 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 18:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.263.037 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Constantin. Sugestii metodologice privind rezolvarea testului de evaluare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 99-103. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Sugestii metodologice privind rezolvarea testului de evaluare
CZU: 373.263.037

Pag. 99-103

Şchiopu Constantin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 august 2015


Rezumat

În articol este abordată problema evaluării succesului şcolar prin intermediul testului. Se insistă asupra mai multor erori care, de regulă, sunt comise de elevi în rezolvarea următoarelor tipuri de itemi: identificarea şi comentarea unui motiv literar atestat în operă; descifrarea/ comentarea semnificaţiei titlului în raport cu mesajul global al operei; interpretarea unei figuri de stil şi raportarea ei la altă figură de stil dintr-un al doilea text; comentarea mesajului global al operei prin raportarea lui la o afirmaţie anume; raportarea operei la un gen şi la o specie literară; comentarea rolului diferitelor părţi de vorbire; caracterizarea unui personaj literar. Totodată, sunt propuse mai multe sugestii cu privire la modul de rezolvare a itemilor în cauză în vederea lichidării lacunelor.

In this article there is highlighted the assessment of school success by the mean of evaluation test. It is insisted on a couple of errors usually maken by the students when solving the following types of items: identifying and interpreting a literary motif attested in the literary work, commenting the overall message of the literary work by relating it to a specific statement, attributing the literary work to a specific literary specie and genre, describing the role of different parts of speech, characterizing a literary character. Moreover, there are suggested some ideas regarding the way of solving this items so that there would not be any shortcomings.

Cuvinte-cheie
test,

item, evaluare, greşeli, modalităţi, operă literară, figură de stil, personaj, mesaj,

motiv literar, receptare.