Comparative study of the abilities of children who have stayed in educational pre-school institutions and children who have not attended any educational system
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
719 2
Ultima descărcare din IBN:
2017-04-16 12:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.015.3 (23)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
SM ISO690:2012
SONDOS, Saif. Comparative study of the abilities of children who have stayed in educational pre-school institutions and children who have not attended any educational system . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 93-98. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Comparative study of the abilities of children who have stayed in educational pre-school institutions and children who have not attended any educational system
CZU: 373.2.015.3

Pag. 93-98

Sondos Saif
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 4 august 2015


Rezumat

The current article is focused on the results of Comparative study of the abilities of children who have stayed in educational pre-school institutions and children who have not attended any educational system, realized by author. The study results confirm the fact that pupils who have stayed in the educational system from a younger age, have produced more words in the age transition clause – a phenomenon indicating a greater syntactic complexity. The pupils who have not attended the educational system thus far produced fewer words to a clause and less content words to a genre transition clause, also have demonstrated a less skilled use of lexical choice.

În articol sunt prezentate rezultatele studiului comparativ realizat de autor al abilităţilor copiilor care au fost plasaţi în instituţiile de învăţământ preşcolare şi ale copiilor care nu au frecventat nicio instituţie de învăţământ. Rezultatele studiului confirmă faptul că elevii care au mers în sistemul de învăţământ de la o vârstă mai fragedă au produs mai multe cuvinte în tranziţia de vârstă – ceea ce indică o mai mare complexitate sintactică. Copiii care nu au fost încadraţi în sistemul de învăţământ au pr

Cuvinte-cheie
abilities of children, educational pre-school institutions, lexical choice, syntactic complexity, production of words.