Unele repere teoretice privind autoeducaţia în contextul devenirii personalităţii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1120 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 15:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2/.3+37.03 (1)
Psihologie (3362)
Educație (14220)
SM ISO690:2012
CUZNEŢOV, Larisa, POPA, Natalia. Unele repere teoretice privind autoeducaţia în contextul devenirii personalităţii . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 64-70. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Unele repere teoretice privind autoeducaţia în contextul devenirii personalităţii
CZU: 159.923.2/.3+37.03

Pag. 64-70

Cuzneţov Larisa, Popa Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 august 2015


Rezumat

Autoeducaţia reprezintă un proces de conştientizare a necesităţii de a dezvolta propria personalitate, de a valorifica potenţialul creator printr-un efort suplimentar orientat spre întregirea registrului de calităţi pozitive ale personalităţii. Au fost analizate următoarele aspecte: cunoaşterea de sine, evaluarea de sine, automodelarea, autocontrolul, autodisciplinarea, autodepăşirea şi autoreglarea.

Self-education is a process of awareness of the need to develop the own personality, recovery of creative potential through extra an additional effort directed to reunification of all positive qualities of personality. It was analyzed the following aspects: self-knowledge, self-assessment, self-modeling, self-discipline, self-regulation and self-overcoming.

Cuvinte-cheie
educaţie, autoeducaţie, personalitate, competenţă, cunoaştere de sine, autoperfecţionare, autodezvoltare, autocontrol, autoreglare,

automodelare, autodisciplinare, autoconducere, autocorecţie, autopedepsire, autorealizare.