Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
764 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-19 21:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
614.2(498) (4) |
Organizarea publică şi profesională a sănătăţii (873) |
SM ISO690:2012 SCÎNTEE, Silvia Gabriela, VLĂDESCU, Cristian. Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management și Perfecţionare în domeniul Sanitar București – un proiect
de dezvoltare durabilă
. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova, 2015, nr. 2, pp. 55-65. ISSN 2345-1467. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova | |
Numărul 2 / 2015 / ISSN 2345-1467 | |
|
|
CZU: 614.2(498) | |
Pag. 55-65 | |
Descarcă PDF | |
Rezumat | |
Lucrarea prezintă o incursiune în dezvoltarea instituţională
a Şcolii Naţionale de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, înfiinţată în 1991,
sub denumirea de Institutul Naţional pentru Servicii de Sănătate
şi Conducere. Prezentarea este structurată pe cele trei mari tipuri de activităţi derulate de Şcoală: formare, asistenţă
tehnică, cercetare. Toate activităţile Şcolii au fost iniţiate prin intermediul unor proiecte care s-au dovedit a fi sustenabile. Proiectul formării de manageri pentru sistemul de sănătate a fost finanţat de Banca Mondială între 1991-1998. Acesta a pus bazele programelor de formare, dezvoltate ulterior de Şcoală. ProIectul finanţării spitalelor în conformitate cu activitatea prestată, finanţat de USAID între 1997-2002, s-a concretizat în introducerea sistemului DRG ca mecanism de finanţare a spitalelor. Şcoala a preluat atribuţiile de colectare şi validare a datelor, în prezent colectând date de la un număr de 594 de spitale publice şi private. Diverse alte proiecte de cercetare-dezvoltare au dus la acumularea
de competenţe noi în cadrul Şcolii, oferind oportunitatea
dezvoltării de noi servicii (exemplu: asistenţa medicală
comunitară, evaluarea tehnologiilor în sănătate). Analiza efectuată relevă principalele caracteristici, care au făcut posibilă dezvoltarea continuă a Şcolii, şi anume: daptabilitatea
la schimbare şi integrarea activităţilor de cercetare, formare şi consiliere. Şcoala a devenit, astfel, un centru de excelenţă în managementul serviciilor de sănătate, câştigând credibilitate şi având o mare capacitate de a atrage fonduri într-un mediu tot mai competiţional. |
|
Cuvinte-cheie management, programe de formare, dezvoltare instituţională, dezvoltarea resurselor umane |
|
|