Comparative study of the action means and methods for the consolidation of basic and utilitarian-application motor skills
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1539 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-22 22:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:796 (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Divertisment. Jocuri. Sport (1699)
SM ISO690:2012
POPESCU, Veronica. Comparative study of the action means and methods for the consolidation of basic and utilitarian-application motor skills. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2014, nr. 17(1), pp. 69-75. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 17(1) / 2014 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Comparative study of the action means and methods for the consolidation of basic and utilitarian-application motor skills
CZU: 37.016.046:796

Pag. 69-75

Popescu Veronica
 
Alexandru Ioan Cuza University of Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 10 iunie 2015


Rezumat

Learning, consolidating and improving the motor skills constitute the main mean through which one of the main objectives of school physical education – well-balanced physical development – is achieved. The sports branch of athletics – through the variety of action means and methods it offers – contributes to a well-balanced physical development. Within this study, I have started from the hypothesis that – by optimizing the action means and methods – the motor skills can be consolidated and improved within the physical education class. The experiment was carried on throughout the school year and it was structured into three phases. The first phase included the elaboration of the working plan, the study of specialized literature, the selection of research subjects, by the initial application of the evaluation criteria. The second phase included the selection and application of action means and methods necessary to acquire the basic and utilitarianapplication motor skills, during the physical education class. The third phase consisted in the final application of somatic and motor tests, in the recording, analysis and interpretation of the outcomes, and in the formulation of conclusions and of methodical recommendations. Research subjects. Within this experiment – in order to test the motor capacity for both the witness and the experimental group – I have applied control tests: 50m speed running; 600m endurance running; throwing the baseball; application track – it comprises elements of basic and utilitarian-application motor skills. As working method, acquiring the motor skills is centred on their learning and consolidation through singular drills (mostly for younger students), while with older students the focus is on their improvement, by using mostly application tracks and motion games.

Învăţarea, consolidarea şi perfecţionarea deprinderilor motrice constituie principalul mijloc prin care se realizează unul dintre principalele obiective ale educației fizice școlare - dezvoltarea fizică armonioasă. Ramura sportivă atletism, datorită varietății de metode și mijloace de acționare pe care le oferă, contribuie la realizarea dezvoltării fizice armonioase. În cadrul acestui studiu, am plecat de la ipoteza că, prin optimizarea metodelor şi mijloacelor de acţionare, se pot consolida și perfecționa deprinderile motrice, în cadrul lecţiei de educaţie fizică. Experimentul s-a desfăşurat pe perioada unui an școlar și a fost structurat în trei etape: prima etapă sa concretizat în conceperea planului de lucru, studierea literaturii de specialitate, selectarea subiecților cuprinşi în cercetare prin aplicarea iniţială a criteriilor e evaluare; etapa a doua a presupus selecţionarea şi aplicarea metodelor și mijjloacelor de acționare necesare însuşirii deprinderilor motrice de bază şi utilitar-aplicative, în lecţia de educaţie fizică; etapa a treia a constat în aplicarea finală a testelor somatice şi motrice, înregistrarea, analizarea şi interpretarea rezultatelor obţinute şi formularea concluziilor şi a recomandărilor metodice. Subiecţii cercetării. În cadrul experimentului efectuat, pentru a testa capacitatea motrică atât la grupa martor, cât şi la grupa experiment, s-au aplicat urmatoarele probe de control: alergare de viteză pe distanţa de 50m; alergare de rezistenţă pe distanţa de 600m; aruncarea mingii de oină; parcurs aplicativ – cuprinde elemente din deprinderi motrice de bază şi utilitar-aplicative. Ca metodă de lucru, în formarea deprinderilor motrice, se pune accentul pe învăţarea şi consolidarea lor, prin exerciţii sigulare, mai ales la clasele mici, iar la clasele mari accentul se pune pe perfecţionarea lor, folosindu-se îndeosebi parcursurile aplicative şi jocurile de mişcare.

Cuvinte-cheie
motor qualities, motor skills,

well-balanced physical development.