Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1087 107 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 17:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091:331.108.4-053.81 (1) |
Organizarea instruirii (533) |
Teoria și organizarea muncii. Relațiile dintre întreprinderi și angajați (387) |
SM ISO690:2012 MOGA, Ecaterina. Nivelul de autoapreciere și expectanțe − elemente distinctive în dezvoltarea personală și profesională a tinerilor. In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 1(45), pp. 26-33. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 1(45) / 2015 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.091:331.108.4-053.81 | |||||||
Pag. 26-33 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Omul, ca entitate complexă, inteligentă, dar și dilematică, se comportă diferit în variate circumstanțe și etape ale vieții. Tinerețea, considerată vârstă de aur, este perioada afirmațiilor
de sine, dar și a regăsirii, a manifestării plenare, când tânărul este responsabil, creativ, motivat de a se realiza în plan personal, profesional și social. La această vârstă cadrele didactice se
confruntă, cel mai adesea, cu dezechilibrul între reușita profesională și cea personală. Realitatea ne relevă că cea de-a doua dimensiune a împlinirii este în dezavantaj. În acest scop, încercăm
a-i ajuta pe tineri, pornind de la identificarea necesității de autocunoaștere, autoapreciere adecvată și trasarea de expectanțe veridice. Elaborarea a nouă profiluri de relații ce au fost
identificate între autoapreciere și expectanțe, ne vor permite identificarea anumitor probleme cu care se confruntă tinerii, reușind să stabilim anumite directive de dezvoltare a lor. Urmărind
modelul liderului de excelență, vom sesiza modalitățile de intervenție în cadrul procesului de dezvoltare a personalității pentru un management al resurselor umane de calitate. |
|||||||
Cuvinte-cheie autoapreciere, autocunoaştere, performanţă, excelență, cadru didactic, tânăr, lider, dezvoltare personală, dezvoltare profesională., expectanțe |
|||||||
|