Nivelul de autoapreciere și expectanțe − elemente distinctive în dezvoltarea personală și profesională a tinerilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1087 107
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 17:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:331.108.4-053.81 (1)
Organizarea instruirii (533)
Teoria și organizarea muncii. Relațiile dintre întreprinderi și angajați (387)
SM ISO690:2012
MOGA, Ecaterina. Nivelul de autoapreciere și expectanțe − elemente distinctive în dezvoltarea personală și profesională a tinerilor. In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 1(45), pp. 26-33. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(45) / 2015 / ISSN 1811-5470

Nivelul de autoapreciere și expectanțe − elemente distinctive în dezvoltarea personală și profesională a tinerilor
CZU: 37.091:331.108.4-053.81

Pag. 26-33

Moga Ecaterina12
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Liceul Teoretic „Elimul Nou“, mun. Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2015


Rezumat

Omul, ca entitate complexă, inteligentă, dar și dilematică, se comportă diferit în variate circumstanțe și etape ale vieții. Tinerețea, considerată vârstă de aur, este perioada afirmațiilor de sine, dar și a regăsirii, a manifestării plenare, când tânărul este responsabil, creativ, motivat de a se realiza în plan personal, profesional și social. La această vârstă cadrele didactice se confruntă, cel mai adesea, cu dezechilibrul între reușita profesională și cea personală. Realitatea ne relevă că cea de-a doua dimensiune a împlinirii este în dezavantaj. În acest scop, încercăm a-i ajuta pe tineri, pornind de la identificarea necesității de autocunoaștere, autoapreciere adecvată și trasarea de expectanțe veridice. Elaborarea a nouă profiluri de relații ce au fost identificate între autoapreciere și expectanțe, ne vor permite identificarea anumitor probleme cu care se confruntă tinerii, reușind să stabilim anumite directive de dezvoltare a lor. Urmărind modelul liderului de excelență, vom sesiza modalitățile de intervenție în cadrul procesului de dezvoltare a personalității pentru un management al resurselor umane de calitate.

The personality, as a complex, intelligent entity, but also as a problematical one, behaves differently in different circumstances and stages of life. Youth, regarded as the golden age is the period of self-affirmation, and the retrieval of plenary manifestation, when the young man is able to act responsibly, is creative and motivated to succeed in his personal, professional and social areas. The teaching staff of this age face mostly the imbalance between professional and personal success. The reality shows that the second dimension of fulfillment in this case is a disadvantage. For this purpose, to help young people we should start from identifying the need of self-knowledge, adequate self-esteem and accurate tracing of expectations. The fact of having developed a relationship of nine domains which have been identified between self-esteem and expectations, will allow to indentify certain problems which young people face, being able to establish several directives for their development. Following the leader model of excellence, we will ascertain the ways of intervention in the process of personality development in order to successfully manage the human resources.

Cuvinte-cheie
autoapreciere, autocunoaştere, performanţă, excelență, cadru didactic, tânăr, lider, dezvoltare personală, dezvoltare profesională.,

expectanțe