Instruirea doctorală în spațiul educațional și de cercetare european
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
916 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 00:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.4-046.2:61(478)+61:378.4-046.2(478) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533)
Științe medicale. Medicină (10973)
SM ISO690:2012
TAGADIUC, Olga. Instruirea doctorală în spațiul educațional și de cercetare european. In: Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale, 2015, nr. 1(46), pp. 17-21. ISSN 1857-0011.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale
Numărul 1(46) / 2015 / ISSN 1857-0011

Instruirea doctorală în spațiul educațional și de cercetare european
CZU: 378.4-046.2:61(478)+61:378.4-046.2(478)

Pag. 17-21

Tagadiuc Olga
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
Disponibil în IBN: 19 mai 2015


Rezumat

Lucrarea prezintă o descriere analitică a principiilor organizării studiilor de doctorat la nivel european în corespundere cu cerințele procesului de la Bologna și ale documentelor aferente cu accent pe doctoratul în medicina fundamentală și clinică. Sunt analizate documentele de consens ale ORPHEUS (ORganisation for PhD Education în Biomedicine and Health Sciences in the EUropean System) ce reflectă viziunea majorității comunității științifi ce din domeniu vis-a-vis de principiile derulării doctoratului biomedical, relațiilor dintre conducător și doctorand, exigențele față de programele de doctorat, candidați, cercetare și rezultatul ei – teza de doctor în științe.

This paper presents a description of the principles of doctoral studies organization at European level in accordance with the requirements of the Bologna process and the related documents, focusing on doctorate programs in basic and clinical medicine. ORPHEUS (ORganisation for PhD Education in Biomedicine and Health Sciences in the EUropean System) consensus documents, that reflect the opinion of the scientific community regarding the organisation of the biomedical doctoral studies, relations between the supervisor and the PhD student, requirements to doctoral programs, candidates and research outcome – the PhD thesis, are analyzed.

Эта статья представляет собой аналитическое описание принципов организации докторантуры на европейском уровне, в соответствии с требованиями Болонского процесса и вытекающих из него документов. Основное внимание было сосредоточено на докторских программах в области фундаментальной и клинической медицины. В этой связи рассматриваются документы ORPHEUS (ORganisation for PhD Education in Biomedicine and Health Sciences in the EUropean System), которые отражают преобладающее мнение медицинского научного сообщества в отношении принципов организации докторантуры в биомедицине, взаимоотношений между научным руководителем и докторантом, требований к докторским программам, кандидатам и итогам исследования – докторской диссертации.

Cuvinte-cheie
studii de doctorat, proces Bologna,

ORPHEUS