Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1530 132 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 19:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3 (728) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920) |
SM ISO690:2012 STRATAN, Victoria. Personalitatea integrală - deziderat al timpului. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 3, pp. 38-44. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3 / 2014 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3 | ||||||
Pag. 38-44 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Personalitatea reprezintă unul dintre cele mai complexe fenomene din univers. Ca urmare, ea nu poate fi cercetată de o singură ştiinţă, ci necesită o abordare multidisciplinară. Din aceste considerente principiul integralității reprezintă acel punct de intersecție, care abordează natura ființei umane în totalitatea ei, ca un tot întreg idivizibil. Educația, la rândul ei, trebuie să fie promotorul dezvoltării educabililor multidimensional, atât prin valorificarea deplină a personalității, cât și prin intercorelarea tuturor domeniilor de dezvoltare, prin esențializare și integrare. Rezultă că formarea profilului personalității viitorului absolvent, trebuie să se axeze pe principiul integralității, teză care este promovată și în acest articol. |
||||||
Cuvinte-cheie personalitate, integrare, integralitate, Integral, personalitate integrală. |
||||||
|