Educaţia textuală în liceu: de la competenţa autorului la gândirea cititorului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
668 7
Ultima descărcare din IBN:
2022-01-20 13:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:801.73 (4)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
Studii și științe auxiliare ale filologiei (72)
SM ISO690:2012
CHICOV, Adrian. Educaţia textuală în liceu: de la competenţa autorului la gândirea cititorului. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 3, pp. 5-9. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3 / 2014 / ISSN 1811-5470

Educaţia textuală în liceu: de la competenţa autorului la gândirea cititorului
CZU: 37.016:801.73

Pag. 5-9

Chicov Adrian
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
Disponibil în IBN: 15 mai 2015


Rezumat

În abordare constructivistă, se promovează ideea că autorul ne oferă doar schiţa de lucru a unui text, iar cititorul este acela care furnizează materialele şi amplasează structura, materialele reprezentând experienţele şi aspiraţiile cititorului. Formarea elevului-cititor care produce înţeles, a elevului care să perceapă textul astfel de parcă l-ar mai fi citit, a fiinţei umane care înţelege lumea deschisă a textului este una din sarcinile de bază ale educaţiei textuale în liceu.

Through a constructivist approach the idea is promoted that the author only presents us with a working sketch, and it is the reader who brings the materials and puts the structure in place. In this context, the materials consist of the reader’s experiences and aspirations. Educating a reading student who produces meaning, a student who reads the text as if he has read it before, a student who understands the world opened up by the text is one of the major tasks of textual education.

Cuvinte-cheie
retellizare, realitate,

text,

educaţie textuală, competenţa autorului, gândirea cititorului, textul pentru text, textul pentru alte texte, textul pentru alte discipline şcolare, textul pentru viaţă.