Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
668 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-01-20 13:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:801.73 (4) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845) |
Studii și științe auxiliare ale filologiei (72) |
SM ISO690:2012 CHICOV, Adrian. Educaţia textuală în liceu: de la competenţa autorului la gândirea cititorului. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 3, pp. 5-9. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||
Numărul 3 / 2014 / ISSN 1811-5470 | |||||
|
|||||
CZU: 37.016:801.73 | |||||
Pag. 5-9 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În abordare constructivistă, se promovează ideea că autorul ne oferă doar schiţa de lucru a unui text, iar cititorul este acela care furnizează materialele şi amplasează structura, materialele reprezentând experienţele şi aspiraţiile cititorului. Formarea elevului-cititor care produce înţeles, a elevului care să perceapă textul astfel de parcă l-ar mai fi citit, a fiinţei umane care înţelege lumea deschisă a textului este una din sarcinile de bază ale educaţiei textuale în liceu. |
|||||
Cuvinte-cheie retellizare, realitate, text, educaţie textuală, competenţa autorului, gândirea cititorului, textul pentru text, textul pentru alte texte, textul pentru alte discipline şcolare, textul pentru viaţă. |
|||||
|