Problemele dezvoltării științei în instituțiile de învățământ superior
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
800 2
Ultima descărcare din IBN:
2020-04-06 14:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.891:378(478) (3)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1145)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576)
SM ISO690:2012
COŞCIUG, Cristina. Problemele dezvoltării științei în instituțiile de învățământ superior. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2015, nr. 1(36), pp. 51-57. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 1(36) / 2015 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Problemele dezvoltării științei în instituțiile de învățământ superior
CZU: 001.891:378(478)

Pag. 51-57

Coşciug Cristina
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2015


Rezumat

Studiul prezintă o analiză a activității științifice a instituțiilor de învățământ superior din Republica Moldova. Autorul consideră că universitățile din Moldova, în ciuda unor factori restrictivi, acordă o atenție deosebită dezvoltării științei și oferă o platformă excelentă pentru diseminarea rapidă a rezultatelor obţinute în societate. În lucrare se compară activitatea de publicare şi de participare la proiecte de cercetare a unor universități de top din Republica Moldova şi se examinează rolul lor în formarea personalului științific. În opinia autorului, distribuția inegală a fondurilor pentru cercetare ştiinţifică nu motivează personalul ştiinţifico-didactic universitar de a se angaja în cercetări știinţifice și a defini în mod corect politica Republicii Moldova în domeniile prioritare ale economiei. Comparând performanțele investițiilor în domeniul științei în diferite țări şi nivelul de implicare în activități de cercetare a absolvenților, autorii ajung la concluzia unei necesităţi de recurgere la experiența europeană, unde antrenarea personalului științifico-didactic în activități de cercetare este binevenită și puternic susținută de către stat, structurile de afaceri private și politica autonomă a universităţilor, fapt relevant în contextul semnării Republicii Moldova a Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană.

The article presents the analysis of the situation in the field scientific activities of Moldova’s higher education institutions. Author proves that universities, despite a number of constraints, are paying special attention to the development of science, are creating a platform for the dissemination of the results in society. The paper compares the publishing and project activity of leading universities in the Republic of Moldova, examines their role in the training of scientific personnel. Particular attention is drawn to the fact of the unequal distribution of funds for research that does not motivate the teaching staff of universities to occupy with science and not always correctly defines the policy of the Republic of Moldova in the priority areas of the national economy. Comparing indicators of performance in science within various countries and the involvement level of graduates in research, the author comes to conclusion of a necessity to refer to an European experience, where research activities of higher education institutions are welcomed and strongly supported by the state, private business structures and autonomous university’s policy, which is all important in the circumstance of Moldovan signing of the European Union Association Agreement.

Cuvinte-cheie
activitate științifică, proces de învățământ,

proiecte instituționale, potențialul intelectual.