Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
776 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-16 15:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.47(478-22) (1) |
Procese sociale. Dinamică socială (616) |
SM ISO690:2012 VOLC, Iulia. Cunoaşterea gender rural: repere ştiinţifice. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2015, nr. 1(36), pp. 150-154. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||||
Numărul 1(36) / 2015 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||||
|
||||||||
CZU: 316.47(478-22) | ||||||||
Pag. 150-154 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
Articolul constituie o sinteză a specificului de cunoaştere gender, denotă aspiraţiile actorilor sociali (tineretul studios), reflectă situaţii din viaţa cotidiană a familiei, scoate în evidenţă relaţia „părinţi – copii” şi caracterizează imaginea membrilor superiori ai familiei rurale. Textul reflectă un sumar de situaţii socioculturale şi sociopsihologice ale relaţiilor dintre membrii familiei, astfel cunoaşterea gender rămâne încărcată de judecăţi explicative şi valorice, formate în cadrul unor modele sociale şi culturale comportamentale. Metodele şi tehnicile de cunoaştere gender au contribuit la înţelegerea modului în care genul ne modelează vieţile, ideile şi atitudinile. Paradigma „patrimonii ştiinţifice” permite să demistificăm concepte eronate, relaţii şi sisteme în teoria şi practica cercetărilor gender. |
||||||||
Cuvinte-cheie cunoaştere gender, patrimonii ştiinţifice, relaţie „părinţi – copii”, gender rural, orientări valorice |
||||||||
|