Cunoaşterea gender rural: repere ştiinţifice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
776 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-16 15:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.47(478-22) (1)
Procese sociale. Dinamică socială (616)
SM ISO690:2012
VOLC, Iulia. Cunoaşterea gender rural: repere ştiinţifice. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2015, nr. 1(36), pp. 150-154. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 1(36) / 2015 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Cunoaşterea gender rural: repere ştiinţifice
CZU: 316.47(478-22)

Pag. 150-154

Volc Iulia
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2015


Rezumat

Articolul constituie o sinteză a specificului de cunoaştere gender, denotă aspiraţiile actorilor sociali (tineretul studios), reflectă situaţii din viaţa cotidiană a familiei, scoate în evidenţă relaţia „părinţi – copii” şi caracterizează imaginea membrilor superiori ai familiei rurale. Textul reflectă un sumar de situaţii socioculturale şi sociopsihologice ale relaţiilor dintre membrii familiei, astfel cunoaşterea gender rămâne încărcată de judecăţi explicative şi valorice, formate în cadrul unor modele sociale şi culturale comportamentale. Metodele şi tehnicile de cunoaştere gender au contribuit la înţelegerea modului în care genul ne modelează vieţile, ideile şi atitudinile. Paradigma „patrimonii ştiinţifice” permite să demistificăm concepte eronate, relaţii şi sisteme în teoria şi practica cercetărilor gender.

The article is a synthesis of the gender studies specificity, denotes aspirations of social actors (studious young people), reflects family everyday life situations, highlights the relation „parents – children” and characterizes the image of superior members of rural families. The paper reflects a number of socio-cultural and socio-psychological situations showing the relationship among family members, thus, gender studies remain full of explanatory and valuable judgments formed within social and cultural behavioral models. Methods and techniques of gender studies contributed to the understanding of the way gender shapes our lives, ideas and attitudes. The paradigm „scientific heritages” allows demystifying erroneous concepts, relations and systems in gender studies theory and practice.

Cuvinte-cheie
cunoaştere gender, patrimonii ştiinţifice, relaţie „părinţi – copii”,

gender rural, orientări valorice