Impactul societății civile asupra protecției consumatorilor de energie electrică pentru necesități casnice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
728 15
Ultima descărcare din IBN:
2021-04-02 12:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[366.542+061.23]:620.9(478) (1)
Consumerism (155)
Organizații non-guvernamentale și tipuri de cooperare (107)
Economia energiei în general (550)
SM ISO690:2012
BORDIAN, Mariana. Impactul societății civile asupra protecției consumatorilor de energie electrică pentru necesități casnice. In: Legea şi Viaţa, 2015, nr. 3 (279), pp. 9-13. ISSN 2587-4365.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Legea şi Viaţa
Numărul 3 (279) / 2015 / ISSN 2587-4365 /ISSNe 2587-4373

Impactul societății civile asupra protecției consumatorilor de energie electrică pentru necesități casnice
CZU: [366.542+061.23]:620.9(478)

Pag. 9-13

Bordian Mariana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2015


Rezumat

Civil society has an important role in consumer protection manifested through NGOs. In particular, consumer of electricity for household needs, is provided by consumer associations, the authorities, whether governmental or nongovernmental. Namely they have appropriate professional referral electricity consumer problems, but mostly have the financial ability to bear the costs arising from the onset of action. Consumer protection can be achieved by either the direct way-judicial and quasi actions, or the indirect method by standardization, accreditation and certification activities.

Societatea civilă are un rol deosebit în protecția consumatorilor, manifestîndu-se prin intermediul organizațiilor neguvernamentale. În special protecția consumatorilor de energie electrică pentru necesități casnice este asigurată de asociațiile de consumatori, instituţiile abilitate, fie ele guvernamentale sau neguvernamentale. Anume acestea dispun de profesionalismul adecvat sesizării problemelor consumatorilor de energie electrică, dar mai ales dispun de capacitatea financiară de a suporta costurile generate de declanşarea unor acţiuni în justiţie. Protecţia consumatorilor poate fi realizată atît pe cale directă prin acţiunile judiciare şi parajudiciare, cît și pe cale indirectă prin activităţile de standardizare, acreditare şi certificare.

Cuvinte-cheie
protecția consumatorilor, mediere,

acțiune judiciară, arbitraj.