Security and international tourism market: main trends for 2013
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1039 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 19:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.48(100) (16)
Turism (534)
SM ISO690:2012
GRIBINCEA, Alexandru, BARCARI, Igor, BROVKA, Ghennadi. Security and international tourism market: main trends for 2013. In: Relaţii internaţionale. Plus, 2014, nr. 2, pp. 64-75. ISSN 1857-4440.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Relaţii internaţionale. Plus
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1857-4440 /ISSNe 2587-3393

Security and international tourism market: main trends for 2013
CZU: 338.48(100)

Pag. 64-75

Gribincea Alexandru1, Barcari Igor2, Brovka Ghennadi3
 
1 Institute of International Relations of Moldova,
2 Free International University of Moldova,
3 Belarusian National Technical University, Minsk
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2015


Rezumat

International tourism market is a key factor for the economies of different countries. Each year, demand for travel services gradually increase. Now it is one of the most profitable and dynamic sectors of the world economy. This is largely due to fact that costs for organizing tourist business is relatively low, and the profit margin which is obtained by such firms remains high. Tourism industry influence on key sectors of the economy such as transport and communications, trade, construction and others and is a catalyst for socio-economic development of countries. In many countries, tourism is the main source to obtain foreign currency.

Piaţa turistică internaţională este un factor-cheie pentru economiile din diferite ţări. În fiecare an, cererea de servicii turistice creşte treptat. Acum, acesta este unul dintre sectoarele cele mai profitabile şi dinamice ale economiei mondiale. Acest lucru se datorează în mare parte faptului că costurile pentru organizarea activităţilor turistice sunt relativ scăzute, iar marja de profit care este obţinut prin astfel de firme rămâne ridicată. Industria turismului are influenţă asupra sectoarelor-cheie ale economiei, cum ar fi: transportul şi comunicaţiile, comerţul, construcţiile şi altele şi este un catalizator pentru dezvoltarea socio-economică a ţărilor. În multe ţări, turismul este principala sursă de a obţine valută.

Cuvinte-cheie
touristic flows,

cash flow, international tourism, logistics, financial analysis