Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1056 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-14 15:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
654.19:070+791.43.01 (1) |
Telecomunicații și telecomandă (organizare, funcționare) (126) |
Ziare. Presă. Jurnalism (561) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1700) |
SM ISO690:2012 BOHANŢOV, Alexandru. Transmisiunea în direct ca fenomen mediatic. In: Arta , 2014, nr. 2(AAV), pp. 84-88. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2014 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 654.19:070+791.43.01 | ||||||
Pag. 84-88 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Mediile de comunicare au încercat tot timpul să relateze în timp real despre un eveniment sau altul. Evident, în presa scrisă acest lucru ţine de domeniul imposibilului. De aceea, nu întâmplător, în produsele tipărite se atestă destul de des rubrici de tipul: „La închiderea ediţiei”, „Ultima oră” ş.a., iar la sfârşitul materialelor regăsim invariabila formulă – „Vom reveni cu amănunte”. Radioul a fost primul mijloc de informare care a transmis informaţii
de la faţa locului unde se desfăşurau evenimentele. Ce-i drept, doar cu ajutorul cuvântului rostit. Adevăratul reviriment s-a produs odată cu naşterea televiziunii. În perioada iniţială, marcată de acumularea celor mai diverse explicaţii şi teorii despre comunicarea audiovizuală, cercetătorii au evidenţiat cel puţin două particularităţi importante ale televiziunii care o delimitează de arta cinematografică: a) simultaneitatea operaţiunilor de filmare, înregistrare a sunetului, montaj şi proiecţie (faze absolut distincte
în cinematograf) în cazul transmisiunii în direct a imaginilor;
b) utilizarea preponderentă a tehnicii reportajului în asamblarea mesajelor televizate. Prima abordare din punct de vedere estetic şi comunicaţional a fenomenului transmisiunii televizate în direct
îi aparţine semioticianului italian Umberto Eco. Este vorba de eseul Întâmplarea şi intriga din celebrul volum Opera aperta (Opera deschisă, 1962). În rândurile care urmează autorul analizează transmisiunea în direct din perspectivă istorică, dar totodată circumscrie acest fenomen procesului de globalizare mediatică. |
||||||
Cuvinte-cheie transmisiune în direct, reportaj TV, globalizare mediatică. |
||||||
|