Les problèmes du théâtre contemporain
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1833 1
Ultima descărcare din IBN:
2021-07-21 14:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.01 (17)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
HAN, Jean-Pierre. Les problèmes du théâtre contemporain. In: Arta , 2014, nr. 2(AAV), pp. 122-125. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2014 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Les problèmes du théâtre contemporain
CZU: 792.01

Pag. 122-125

Han Jean-Pierre12
 
1 Revista „Frictions”,
2 Revista „Lettres Françaises”
 
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2015


Rezumat

De ce probleme se preocupă teatrul de la originile sale dacă nu de cele referitoare la raportul umanităţii cu cetatea? În acest sens, „problemele” ar face, practic, parte din esenţa însăşi a teatrului. Istoria teatrului nu s-a schimbat deloc la acest capitol, și teatrul contemporan nu e o excepție de la această regulă, ci dimpotrivă. O evidenţă ce ne conduce la problemele actuale ale teatrului este şi faptul că el a devenit o marfă care trebuie să se vândă şi să fie rentabilă. De asemenea, de mai mulți ani deja proiecţiile video par a-i bântui pe creatori, în măsura în care acestea sunt folosite în multe spectacole, fără o înțelege a necesităţii lor şi fără o abilitate de mânuire din punct de vedere tehnic. Ar trebui rezolvată şi o altă ecuație, cea propusă de noul (și foarte falsul) antagonism dintre teatrul de text și teatrul de imagine. Acest fapt ridică întrebarea încă nerezolvată a formării (regiei, aproape inexistente aici, a jocului actoricesc etc.). După cum vedem, și într-o manieră aproape infernală, problemele teatrului contemporan sunt legate unele de altele... la infinit!

What problems concern the theater from its origins, if not the humanity report on the city? On this regard, the „problems” would practically part of the essence of theater. The history of theater has not changed at all in this chapter, and contemporary theater is not an exception to this rule, but on the contrary. An evidence that returns us to the current problems of the theater is the fact that he has become a merchandise that must be sell and profitable. Also, for several years the video projections seem to haunt the creators, to the extent that they are used in many shows, without an understanding of their need and without skill in technically handling. Should be resolved and another equation, as proposed by the new (and very fake) antagonism of text theater and image theater. This raises the still unresolved question of the training (directing, almost nonexistent here, acting etc.). As we see, and in a manner almost infernal, the problems of contemporary theater are related to each other ... to infinity!

Cuvinte-cheie
teatru contemporan, probleme, globalizare, spectacole,

creatori de video