Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
867 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-31 23:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.43-2 (35) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1700) |
SM ISO690:2012 POIATĂ, Mihai Ştefan. Filmul de ficţiune: naraţiunea în timp şi timpul în naraţiune. In: Arta , 2014, nr. 2(AAV), pp. 56-60. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2014 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 791.43-2 | ||||||
Pag. 56-60 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Factorii de ordin non-artistic care pot avea efecte artistice asupra dramaturgiei filmului de ficţiune decurg din rigorile producţiei cinematografice şi constituie competenţa producătorului , iar factorii de ordin artistic care determină subiectul unui scenariu de ficţiune se configurează în rezultatul a două procese: organizarea (intenţiile narative asumate de autor şi armonizarea lor cu logica interioară a subiectului dramatic) şi autoorganizarea (acţiuni
asumate de un element constitutiv al scenariului care condiţionează comportamentul celorlalte elemente şi gradul de participare a acestora la configurarea subiectului) Rolul de lider (în limbaj sinergetic – „atractor”) în procesul de autoorganizare a scenariului şi-l pot revendica: elemente temporale sau spaţiale, evenimente incitante, caracterele personajelor centrale etc. Ne vom referi la
coordonatele temporale ale scenariului, în special la durata acţiunii în raport cu dinamica subiectului. |
||||||
Cuvinte-cheie producător, dramaturg, scenariu, sinergetică, setting |
||||||
|