Деятельность Марка Шагала в театральном искусстве
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
735 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-31 13:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.2.071.1(092) (1)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
КОТОВИЧ, Татьяна. Деятельность Марка Шагала в театральном искусстве. In: Arta , 2014, nr. 2(AAV), pp. 97-100. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2014 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Деятельность Марка Шагала в театральном искусстве
CZU: 792.2.071.1(092)

Pag. 97-100

Котович Татьяна
 
Витебский государственный университет им. П.М.Машерова
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2015


Rezumat

Activitatea renumitului pictor al secolului al XX-lea Marc Chagall nu s-a limitat doar la realizarea tablourilor, vitraliilor, desenelor grafice şi ilustrării cărților. Marc Chagall este cunoscut şi ca scenograf și pictor de teatru. Cu toate acestea, lucrările sale scenografice se deosebeau prin faptul că, de cele mai multe ori, nu coincideau cu ideea regizorului și cu personajele spectacolului, constituind un fel de teatru al unui singur artist. Totuși, în pofida acestei particularităţi, experimentele teatrale ale lui Marc Chagall au fost foarte importante pentru arta veacului trecut. Deja în anii 1920 criticii de artă au atras atenția asupra structurii interne a ideilor creative ale lui Marc Chagall. Unul dintre ei este Avram Efros. Cercetări mai profunde s-au efectuat în a doua jumătate a secolului, A. Shatskyh, V. Berezkin și alţi cercetători descoperind pitorescul lucrărilor scenice ale lui Marc Chagall.

The work of the famous painter of the twentieth century Marc Chagall was not limited to the achievement of paintings, stained glass, graphic designs and illustration books. Marc Chagall is known as a theater designer and painter. However, his scenic works differed in that most often do not coincide with the idea of the director and the characters of the spectacle, being a theater of a single artist. Despite this feature, Marc Chagall’s theatrical experiments were very important to the art of the last century. Already in the 1920s art critics have drawn attention to the internal structure of creative ideas of Marc Chagall. One of them is Avram Efros. Deeper research were performed in the second half of the century, A. Shatskyh, V. Berezkin and other researchers discovering picturesque scenes of Marc Chagall’s work.

Cuvinte-cheie
scenic design, scenic ideas.