Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
749 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-02 21:38 |
SM ISO690:2012 CIOCA, Vasile. Spaţiul şi educaţia plastică. Modalităţi de explorare a spaţiului în contexte didactice la clasele I-VIII. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2013, nr. 2, pp. 57-62. ISSN 1857-0445. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Artă şi Educaţie Artistică | ||||||
Numărul 2 / 2013 / ISSN 1857-0445 | ||||||
|
||||||
Pag. 57-62 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The author presents the attempts to structure a possible didactic strategy of addressing space in plastic education classes. The ways of studying and exploring space with the help of plastic means in 1st-7th grades are tested, based on Heidegger's ideas. The exercises, games, visual-plastic experiments of exploring space presented here are, in their majority, ingenious and attractive solutions. |
||||||
Cuvinte-cheie didactic strategy, plastic education, space, visual-plastic experiments, plastic means. |
||||||
|