Spaţiul şi educaţia plastică. Modalităţi de explorare a spaţiului în contexte didactice la clasele I-VIII
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
749 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-02 21:38
SM ISO690:2012
CIOCA, Vasile. Spaţiul şi educaţia plastică. Modalităţi de explorare a spaţiului în contexte didactice la clasele I-VIII. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2013, nr. 2, pp. 57-62. ISSN 1857-0445.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Artă şi Educaţie Artistică
Numărul 2 / 2013 / ISSN 1857-0445

Spaţiul şi educaţia plastică. Modalităţi de explorare a spaţiului în contexte didactice la clasele I-VIII

Pag. 57-62

Cioca Vasile
 
Universitatea de Arte şi Design, Cluj-Napoca
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2015


Rezumat

The author presents the attempts to structure a possible didactic strategy of addressing space in plastic education classes. The ways of studying and exploring space with the help of plastic means in 1st-7th grades are tested, based on Heidegger's ideas. The exercises, games, visual-plastic experiments of exploring space presented here are, in their majority, ingenious and attractive solutions.

Cuvinte-cheie
didactic strategy, plastic education, space,

visual-plastic experiments, plastic means.