Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
878 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 22:42 |
SM ISO690:2012 LITVIN, Aurelia. Comerţul exterior – formă a activităţilor
economice externe
. In: Economica, 2009, nr. 6(70), pp. 109-115. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 6(70) / 2009 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
Pag. 109-115 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Republica Moldova deţine un potenţial economic
important pentru lumea de afaceri din străinătate, dar resursele
financiare şi materiale trebuie administrate eficient şi raţional,
pentru a asigura realizarea obiectivelor dezvoltării durabile.
Exportul de mărfuri constituie una din principalele surse
de acumulare a rezervelor valutare în ţară. De gradul lui de
dezvoltare depinde starea financiară a ţării, capacitatea de
achitare a datoriilor externe, ameliorarea stării de criză prin
care trece economia naţională. În etapa actuală, R. Moldova
are nevoie de o politică şi strategie bine chibzuită în domeniul
promovării exportului, dacă se doreşte ieşirea din criza totală a
ţării, prosperarea socio-economică de mai departe.
Politica de promovare se bazează, în primul rând, pe
dezvoltarea principalelor ramuri economice, care pot să
producă bunuri calitative şi competitive atât pentru consumul
intern, cât şi pentru cel extern. Totodată, această politică
trebuie să se conducă de principiul dezvoltării durabile a
comerţului în conformitate cu tendinţele şi cerinţele manifestate
pe plan mondial.
|
||||||
|