Comerţul exterior – formă a activităţilor economice externe
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
878 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 22:42
SM ISO690:2012
LITVIN, Aurelia. Comerţul exterior – formă a activităţilor economice externe . In: Economica, 2009, nr. 6(70), pp. 109-115. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 6(70) / 2009 / ISSN 1810-9136

Comerţul exterior – formă a activităţilor economice externe

Pag. 109-115

Litvin Aurelia
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

Republica Moldova deţine un potenţial economic important pentru lumea de afaceri din străinătate, dar resursele financiare şi materiale trebuie administrate eficient şi raţional, pentru a asigura realizarea obiectivelor dezvoltării durabile. Exportul de mărfuri constituie una din principalele surse de acumulare a rezervelor valutare în ţară. De gradul lui de dezvoltare depinde starea financiară a ţării, capacitatea de achitare a datoriilor externe, ameliorarea stării de criză prin care trece economia naţională. În etapa actuală, R. Moldova are nevoie de o politică şi strategie bine chibzuită în domeniul promovării exportului, dacă se doreşte ieşirea din criza totală a ţării, prosperarea socio-economică de mai departe. Politica de promovare se bazează, în primul rând, pe dezvoltarea principalelor ramuri economice, care pot să producă bunuri calitative şi competitive atât pentru consumul intern, cât şi pentru cel extern. Totodată, această politică trebuie să se conducă de principiul dezvoltării durabile a comerţului în conformitate cu tendinţele şi cerinţele manifestate pe plan mondial.

The Republic of Moldova has an important economic potential for the foreign business world, but its financial and material resources must be managed efficiently and rationally in order to ensure the achievement of the objectives concerning sustainable development. The export of goods constitutes one of the main sources of currency supply accumulation in the country. Country’s financial situation, its capacity to discharge foreign debts, as well as the improvement of the crisis situation in national economy depend on the development degree of goods export. At present, the Republic of Moldova needs a well-thought policy and strategy in the field of export promotion, if we want to go beyond the country’s total crisis and to reach further socio-economic prosperity. The promotion policy, first of all, is based on the development of its main economic branches that can produce qualitative and competitive goods both for national and foreign consumption. At the same time, this policy must take as principle the sustainable development of national trade in accordance with worldwide tendencies and requirements.