Dinamica conţinutului cortizolului în salivă la elevi sub influenţa stresului educaţional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1065 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-13 21:38
SM ISO690:2012
CRIVOI, Aurelia, AŞEVSCHI, Valentin, COJOCARI, Lidia, BACALOV, Iurie, CHIRIŢA, Elena, PARA, Iulian, BÎLICI-RACU, Cristina, MĂRJINEANU, Ana, ABU-ZAITON, Ahmed. Dinamica conţinutului cortizolului în salivă la elevi sub influenţa stresului educaţional. In: Noosfera. Revista ştiinţifică de educaţie, spiritualitate şi cultură ecologică, 2013, nr. 8, pp. 151-156. ISSN 1857-3517.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noosfera. Revista ştiinţifică de educaţie, spiritualitate şi cultură ecologică
Numărul 8 / 2013 / ISSN 1857-3517

Dinamica conţinutului cortizolului în salivă la elevi sub influenţa stresului educaţional

Pag. 151-156

Crivoi Aurelia1, Aşevschi Valentin2, Cojocari Lidia1, Bacalov Iurie1, Chiriţa Elena1, Para Iulian1, Bîlici-Racu Cristina2, Mărjineanu Ana, Abu-Zaiton Ahmed
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”
 
 
Disponibil în IBN: 5 decembrie 2014


Rezumat

Stress is a response to an event or condition in which there is a demand higher than normal amount of resolution. Stress is when you feel overwhelmed or threatened by many more requirements than you can handle. It affects the way people think, act and feel. Most vulnerable to factors stresogens are children. Their exposure to stressors strong and lasting shall open a chain of changes in the central nervous system and endocrine, through the hypothalamus- pituitary adrenocortical axis, with the release of stress hormones and immune system involvement. The purpose of this paper is the research content of cortisol in saliva, reflecting the stress response of the body to students involved in the educational process.

Cuvinte-cheie
educational stress, intellectual activity, adaptive processes