Mediul de afaceri in Republica Moldova: constrangeri şi perspective
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1028 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-02 23:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[334.72+338.2](478) (1)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (975)
Politică economică. Controlul economiei. Conducerea economiei. Planificare economică (432)
SM ISO690:2012
CRUDU, Rodica, CEBOTARI, Emilia. Mediul de afaceri in Republica Moldova: constrangeri şi perspective. In: Economica, 2014, nr. 3(89), pp. 23-34. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(89) / 2014 / ISSN 1810-9136

Mediul de afaceri in Republica Moldova: constrangeri şi perspective
CZU: [334.72+338.2](478)
JEL: L26

Pag. 23-34

Crudu Rodica1, Cebotari Emilia2
 
1 Academia de Studii Economice din Moldova,
2 Ministerul Economiei, Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 26 noiembrie 2014


Rezumat

Un mediu de afaceri dezvoltat și puternic inovativ reprezintă premisa de bază pentru avansarea unei economii și prosperarea unei societăți. Totalitatea reglementărilor impuse la nivel de stat asupra activității antreprenoriale poartă atât o povară, cât și o protecție în esența acestora. În acest sens, nu se impune necesitatea eliminării acestor norme și reglementării, dar schimbării lor în a deveni mai inteligente și calitative, cu stabilirea anumitor standarde ce ar permite deschiderea oportunităților pentru mediul de afaceri, dar nu a descurajării întreprinzătorilor. Studiul respectiv evidenţiază cele mai mari constrângeri ale mediului de afaceri în Republica Moldova şi sintetizează nişte recomandări viabile de consolidare a acestuia.

A developed and strongly innovative business environment represents the basic prerequisite for an advanced economy and for the social welfare. All regulations established on entrepreneurship at the state level impose both a burden, as well as protection upon business. In this respect, there is no need to eliminate these rules and regulations, but it is necessary to change them in order to make them more intelligent and qualitative by establishing certain standards that would allow opening of new opportunities for business and not discouraging the entrepreneurs. This study highlights the biggest constraints on the business environment in Moldova and summarizes some viable recommendations for its strengthening.

Cuvinte-cheie
mediul de afaceri, consolidare, bariere, companie, analiză